תכירו את וורדפרס 4.2

בסוף השבוע האחרון שוחררה גרסה 4.2 (Powell) של WordPress, עם מאות תיקוני באגים ושיפורים בעיקר מתחת למכסה המנוע של המערכת.

בגרסה זו לא תמצאו חידושים מהותיים, ורוב העדכונים שנעשו, משפרים יכולות שכבר קיימות מזה זמן רב ב WordPress. אנחנו ושאר מפתחי הוורדפרס בעולם מקווים שבגרסאות הבאות כבר נראה חידושים מהותיים יותר.

Press This

לא כולם יודעים, אבל התכונה הזאת קיימת כבר מגרסה 2.6 של WordPress ומאפשרת להוסיף לדפדפן שלכם כפתור שפותח פוסט חדש בבלוג שלכם לכתיבה.

בגרסה 4.2 חידשו את הכלי הזה וגם צוות התרגום שינה את השם המוזר שלו מ"לגהץ" ל"פרסם את זה". מעכשיו במסך הכלים, ניתן להוסיף להוסיף את הכפתור אל סרגל הסימניות של הדפדפן או למסך הבית במכשיר הסלולרי, כאשר לחיצה עליו תשתף את העמוד הנוכחי שאתם גולשים בו ישירות לתוך פוסט בבלוג שלכם.

ככה תוכלו לשתף תמונות, סרטים ותכנים מועדפים אחרים בלחיצת כפתור. שימושי במיוחד למובייל.

תמיכה מורחבת בתווים מיוחדים

כתיבה בוורדפרס, לא משנה באיזו שפה, נוחה יותר. וורדפרס 4.2 תומכת במגוון רחב של תווים מובנים, כולל תווים בשפה הסינית, היפנית והקוריאנית, וכן תווים מוזיקליים ומתמטיים.

בנוסף הכניסו תמיכה ברגשונים מסוג אמוג'י. תוכלו ללמוד עוד על השימוש בתכונה זו באמצעות התיעוד הרשמי של WordPress. בגדול, פשוט נכנסים ל: getemoji.com ומעתיקים את האמוג'י המתאים, הנה לדוגמא:

⌚️ ⏰ ⏳ ⌛️ ☎️

החלפת תבניות במסך התאמה אישית

כחלק מהמגמה לדחוף את כל אזור ניהול התבניות אל ה"התאמה אישית" נוספה בגרסה זו האפשרות לנווט בין ערכות העיצוב המותקנות באתר ישירות מאזור זה, ללא צורך לצאת חזרה אל מסך ערכות העצוב.

יותר אפשרויות הטמעה

הוספת הטמעה של Tumblr ו-Kickstarter בשיטת oEmbed, פשוט מדביקים את ה-URL בשורה חדשה בעורך התוכן, והתוכן יוצג במלואו על העמוד.

עדכון יעיל של תוספים

עד היום ברגע שלחצתם על עדכון של תוסף עברתם למסך אחר בו ראיתם את תהליך העדכון. בגרסה זו העדכון נעשה ישירות מעמוד התוספים בצורה פשוטה וחלקה.

מאחורי הקלעים

תמיכה ב-utf8mb4: קידוד תווים במסד-הנתונים שודרג מ-utf8 ל-utf8mb4. השינוי מוסיף תמיכה במגוון תווים חדשים בעלי 4 בייטים.

נגישות JavaScript: מהיום ניתן לשלוח התראות JavaScript באמצעות wp.a11y.speak(), והן ישמעו בקוראי מסך. לחיצה על המחרוזת תשלח עדכון לאזור התראות חיות באמצעות תגית aria ייעודית.

פיצול מונחים משותפים בטקסונומיות: מונחים זהים המופיעים בטקסונומיות שונות יפולצו לשני מונחים בפעם הבאה שאחד מהם יעודכן. למידע נוסף ראו מדריך למפתחי תוספים.

אפשרויות מיון בשאילתות מורכבות: המחלקות WP_Query, WP_Comment_Query, וכן WP_User_Query תומכות באפשרויות מיון מורכבות בשאילתות עם שדות מיוחדים.

להתראות ב WordPress 4.3 המיועדת לצאת באוגוסט 2015.

תגובה אחת

  1. לאוניד הגב

    שלום רב
    מעניין תוך כמה זמן נראה עדכון חדש על עדכון הקיים.

    אישית מאוד אוהב את הוורדפרס ומשתמש בה כבר שנים רבות.

    אמליץ לבעלי אתרים שמבוסיסם על המערכת לבקר לעיתים קרובות בפנל ניהול ולבדוק האם יש משהו שדורש עדכון וזאת מאחר ואחד הנושאים, להם גוגל מייחסת חשיבות לאתרים על וורדפרס זוהי רמת אבטחה, כאשר ע"י עדכון המערכת ותוספים, ניתן לנסות ולהגיע לרמות גבוהות, אך לא ב-100%

    אשמח לדעת מה חושבים בנושא מפעילי האתר POJO

    בברכה,
    לאוניד

השארת תגובה