איך משנים שפה בלוח הבקרה של וורדפרס?

אחד השדרוגים המשמעותיים שנכנסו בגרסת וורדפרס 4.1 – האפשרות להחליף את שפת האתר באמצעות ממשק המשתמש. ללא שום צורך בעריכת קוד של wp-config כמו שהיה בעבר.

אין ספק, כי התמקדות בשוק הגלובלי מרובה השפות מאפשרת לוורדפרס לצמוחבמהירות בכל העולם. נכון להיום, וורדפרס מתורגמת ל-71 שפות, והתרגום לשפות נוספות ממשיך ללא הפסקה.

משתמשים רבים מעוניינים לעבוד עם וורדפרס בשפות שונות לקהלים שונים, אך ברגע שמשנים את שפת האתר, גם ממשק לוח הבקרה מקבל את השפה החדשה. אז מה עושים כשרוצים להשאיר את שפת לוח הבקרה בעברית, אך להציג את שפת האתר לגולשים באנגלית?

לפני שנמשיך, נחדד את המונחים:

  • שפת האתר: השפה בה האתר מוצג לגולשים (לדוגמא: אנגלית)
  • שפת לוח הבקרה: השפה בה מופיע לוח הבקרה של הוורדפרס (לדוגמא: עברית)

שימו לב: אנחנו לא מתייחסים כאן לאתר דו לשוני, בשביל זה יש לנו מדריך מפורט להקמת אתר דו לשוני, תוכלו לקרוא אותו כאן. רק לשינוי שפת לוח הבקרה.

wp-native-dashboard

כאמור, החל מגרסת 4.1 קייימת  אפשרות לשנות את שפת האתר על ידי בחירת שפה באזור ההגדרות. לאחר בחירת השפה הרצויה, המערכת מורידה את הקבצי שפה הרלוונטים ומשנה את התרגום והכיווניות של האתר בהתאם לשפה שנבחרה.

אך איך משנים רק את שפת לוח הבקרה בוורדפרס?

התקנת התוסף WP Native Dashboard

חשוב מאוד להבין, כל עוד ואתם לא משתמשים בתוסף שפות כלשהו, לעולם שפת האתר שתוצג לגולש – תהיה זו שנבחרה בהגדרות האתר. לכן, במידה ורוצים לשנות את שפת לוח הבקרה לשפה אחרת, יש להוריד את התוסף הבא: WP Native Dashboard – המאפשר לנו לשנות את שפת לוח הבקרה לכל שפה אחרת שקיימת בוורדפרס.

שימו לב, התוסף אינו מתורגם לעברית, אך מעבר לכמה קליקים קלים, אין באמת צורך לתרגם אותו. בנוסף, התוסף אינו מעודכן לגרסאות האחרונות של וורדפרס, אך כיון שהוא עדיין עושה את העבודה בצורה יעילה, אנחנו עדיין עובדים איתו.

לאחר התקנת והפעלת התוסף יש לעבור לאזור > הגדרות > Native Dashboard

WPNativeDashboardCapbilities

בחלונית הראשונה יופיעו בפניכם מספר הגדרות, אתם יכולים לסמן את כל ההגדרות ולעשות שמירה.

בעמוד זה ניתן להגדיר את תצוגת מחליף השפות בעמוד ההתחברות, בסרגל ניהול בלוח הבקרה (Admin Bar) ובסרגל ניהול בעת צפיה באתר, כמו כן ניתן להגדיר שפת ברירת מחדל בפרופיל אישי של כל משתמש.

בהמשך העמוד תוכלו לראות את רשימת השפות שמותקנות במערכת. בעבר גם היה ניתן להוריד ולהתקין שפות באמצעות התוסף, אך כאמור, לאחר שדרוג של ליבת המערכת בגרסה 4.1, ממשק זה אינו פעיל יותר.

WPNativeDashboardInstalled

אז איך מתקינים שפה חדשה במערכת?

עברו אל > הגדרות > כללי > שפת אתר > תבחרו שפה חדשה ובצעו התקנה. מיד לאחר מכן, תראו את השפה החדשה שהתקנתם במערכת, מופיעה בלשונית השפות בסרגל העליון.

אל תשכחו שוב לקבוע בהגדרות את שפת האתר הרצויה שתופיע בפרונט, כדי שהגולשים שלכם לא יקבלו אתר עם שפה שונה.

בהצלחה!

3 תגובות

  1. ליאורה הגב

    שלום אריאל.. פוגו היא תבנית מדהימה ואני ממש אוהבת לעבוד בה.. זה האתר הראשון שאני בונה בה ויש לי בעיה בנושא השפות. האתר מרובה שפות. 2 מתוך ה 3 אני לא מבינה אבל אין בעיה. הכל ניבנה בקלות.
    הבעיה היא:
    באלמנטור – שפת האלמנטור משתנה לשפות האתר – אותן אני לא מבינה- כיצד ניתן לשמור את האלמנטור בשפה הבסיסית של האתר? או אפילו נגיד בשפה אחת – למשל אנגלית בלבד? בלי הערבית והרוסית???
    אתה מבין שיש קושי לבחור מהתפריטים כשהם בשפות לא מובנות….:)
    נ.ב – בדקתי באלמנטור פרו – אין התיחסות לנושא זה כלל.
    תודה
    ליאורה

    • Ariel הגב

      כיום אלמנטור עובד על הפרונט של האתר בצורה כזו שהוא עובד לפי השפה שמוגדרת בעמוד הנוכחי, בגרסה הבאה שאנחנו עומדים לשחרר (v1.6) אותה כבטא בימים הקרובים, יש פיתרון לנושא הזה ותקבלי את השפה של אלמנטור לפי שפת המשתמש שמוגדרת בפרופיל שלך.

  2. nahan gotlib הגב

    שלום אריאל
    אני הייתי רוצה לשנות את שפת לוח הבקרה לאנגלית ולהשאיר את שפת האתר בעברית , האם זה אפשרי?
    תודה

השארת תגובה