« בחזרה לתיעוד

טפסים – שאלות נפוצות

אחד הנושאים שחוזרים על עצמם בפורום שלנו הוא נושא הטפסים. במדריך זה ריכזנו מספר שאלות ותשובות בנושא תוסף הטפסים.‬

 

זאת הפעם הראשונה שאני בונה טופס באמצעות Pojo Forms. איך אני עושה את זה?
יש להיכנס לתיעוד שלנו בנושא "איך בונים טופס באמצעות Pojo Forms".

 

איזה אפשרויות קיימות לעיצוב טופס?
יש להיכנס לתיעוד שלנו בנושא "הגדרות עיצוב וסגנון של טופס".

 

אז בניתי ועיצבתי טופס. מה השלב הבא?
יש להיכנס לתיעוד שלנו בנושא "הגדרות שליחה ואפשרויות נוספות".

 

למה יש לי בעיות עם שליחת טפסים?
צריך להבין שכיוון שהאימיילים עוברים דרך שרת דואר, לעתים קרובות מוגדרים בשרת פילטרים שנועדו לחסום דואר זבל או פניות מזיקות. לכן, אנחנו צריכים לדאוג שהטופס יכיל כמה שיותר מידע רלוונטי שיקל על השרת לזהות שמדובר במייל לגיטימי ולתת לו אור ירוק להמשיך הלאה.

 

יכול להיות שהטופס תקין אבל עדיין אני לא מקבל אימייל לכתובת שהגדרתי?
בהרבה מקרים הטופס אכן נשלח, אך הוא לא מגיע לכתובת האימייל שאותה הגדרנו. כדי להיות בטוחים שהטפסים עצמם אכן נשלחים ומגיעים למערכת, אנו ממליצים להתקין את התוסף Contact Form DB מהקישור הזה.

התוסף הזה למעשה מרכז את כל הטפסים שנשלחים מהאתר ומאפשר אחר כך גם לייצא אותם לקובץ CSV או Excel. בקיצור, שימושי מאוד.

התקינו את התוסף ובצעו שליחת טופס ניסיון מהאתר שלכם. מיד לאחר ההתקנה ושליחת טופס ניסיון, יופיע לכם בתפריט של לוח הבקרה אזור שנקרא Contact Form DB שם תוכלו לראות את כל הטפסים שנשלחו במערכת. בהנחה שהטופס התקבל במערכת ניתן להסיק שאין בעיה עם הטופס עצמו, אלא רק עם שליחת הטופס לאימייל.

 

אפשר להשתמש בכל כתובת אימייל?
בעקרון ניתן להשתמש בכל כתובת אימייל. למרות זאת, אנחנו ממליצים לפתוח תיבה ייעודית עם שם הדומיין שלך וזאת מסיבה פשוטה. הסיבה לפתוח תיבה ייעודית כזאת ולא סתם להשתמש בחשבון GMAIL נניח, היא שכך השרת מזהה את כתובת הדומיין שלכם ויש סיכוי טוב יותר שהוא יעביר את האימייל ולא יחשיב אותו כספאם.

לכן, פתחו תיבת אימייל, כגון: noreply@yourdomain.com.
לאחר שהגדרתם תיבה זו על השרת, בצעו מספר ניסיונות כדי להיות בטוחים שאכן מגיעים אליכם אימיילים. אם כן – הגדירו אותה כתיבת האימייל שממנה נשלחים הטפסים.

 

קראתי איפה שהוא שהבעיה יכולה להיות קשורה לכותרת האימייל שהגדרתי. זה נכון?
במקרים מסוימים, אם הגדרתם כותרת אימייל ארוכה מדי או שהכותרת בעברית, יכול להיות שהשרת יתייחס לאימייל כספאם. לכן מומלץ שהכותרת תהיה קצרה ובמידת האפשר גם באנגלית, לדוגמה: "New message from my-domain".

 

למה הטפסים לא נשמרים לי בצורה טובה במסד נתונים של התוסף Contact Dorm DB?
סיבה אפשרית היא שלא הגדרת כותרת לכל אחד מהשדות. זה אמנם לא אמור למנוע מהטפסים להישלח, אבל זה חשוב כדי שהטפסים יישמרו בצורה מסודרת במסד הנתונים.

 

מה זה תוסף SMTP והאם זה יכול לעזור לי?
באופן רגיל וורדפרס משתמשת בפונקציית wp_mail כדי לשלוח אימיילים. במידת הצורך, קיימת דרך נפוצה לעקוף שרת דואר בעייתי והיא להשתמש בתוסף SMTP שמשתמש בצורת שליחה אחרת של האימיילים.

תוסף לדוגמה: WP MAIL SMTP שניתן להוריד כאן.

באמצעות תוסף זה אנחנו משנים את אופן שליחת האימייל. כדי להשתמש בתוסף אנחנו צריכים לפתוח תיבת אימייל ייעודית על השרת ולהגדיר לתוסף את ההגדרות שקיבלנו בעת פתיחת האימייל או להשתמש באמצעות חשבון Gmail שלכם, אבל זה לא הכי נכון ולא בטוח שיעבוד בצורה טובה.

 

עשיתי את כל מה שהצעתם וזה עדיין לא עובד! מה אפשר לעשות??
אם ניסיתם בעצמכם את כל האפשרויות שהזכרנו במדריך הזה ועדיין הטופס לא מגיע כמו שצריך, פנו לחברה שבה מאוחסן האתר שלכם. הסבירו להם שאתם לא מצליחים לשלוח אימייל מהאתר ובקשו מהם לוודא שלא מוגדרת בשרת חסימה כלשהי.

« בחזרה לתיעוד