מכתב לשנה החדשה

מכתב לשנה החדשה

היי פוג'ואיסטים יקרים,

הרבה זמן לא כתבנו כאן, וזה בעיקר מכיוון שאנחנו עסוקים מאוד עם אלמנטור, שהולך ותופס תאוצה כפייג' בילדר הטוב בתחומו על וורדפרס. מאז שהשקנו אותו לפני שנה וחודשיים הצלחנו להגיע ליותר מ 200,000 התקנות פעילות ועם קצב צמיחה די מדהים של כמעט עשרת אלפים התקנות חדשות מידי שבוע.

אז דבר ראשון אם אתם רוצים לקבל עדכונים על בסיס קבוע, ללמוד ולהתייעץ על כל מיני דברים הקשורים לאלמנטור ותבניות פוג'ו, אתם מוזמנים לקהילת פוג'ו-אלמנטור הישראלית, ההולכת וגדלה בפייסבוק.

לפני כמעט שבועיים השתתפנו בכנס וורדפרס Press4Word 2017 ופגשנו שם המון משתמשים שלנו, היה כיף לדבר פנים מול פנים ולשמוע על הדברים שחסרים ועל מה הם מצפים מאיתנו.

המשוב המרכזי שקיבלנו מהמשתתפים באירוע הצטרף לעוד הרבה אימיילים ופניות בערוצים השונים שאנחנו מקבלים לאחרונה, והוא הניסיון להבין למה אנחנו לא מוציאים תבניות עיצוב חדשות ולמה אנחנו לא מוסיפים תכונות ויכולות לתבניות הקיימות אלא משקיעים בעיקר באלמנטור.

כדי להבין את זה, צריך קצת לחזור אחורה.

לפני שלוש שנים וקצת התחלנו לפתח ולעצב תבניות וורדפרס עם תמיכה מלאה ומובנית ב-RTL. במהלך השנתיים הראשונות, הוצאנו כל הזמן תכונות חדשות ושחררנו תבניות עיצוב עם יכולות מתקדמות עוד יותר. עשינו תבניות לאתרי תדמית, בלוגים, פורטפוליו, מסעדות, מגזין וכו'.

בנוסף, פיתחנו עוד ועוד יכולות תיכנותיות לפריימוורק הבסיס שלנו באמצעות הרחבות ותוספים שונים, כמו למשל טפסים, לייטבוקס, נגישות, סיידברים, יומן פעילות ועוד, אבל אחד הדברים שחזרו על עצמם במהלך אותה תקופה, היה פיתוח יכולות הבילדר של התוכן.

משתמשים רצו לעצב את התוכן שלהם בקלות ובמהירות. לבנות דפי נחיתה, אודות, יצירת קשר, מבלי להתבסס על תבניות עיצוב מוכנות מראש, אלא לתת להם את השליטה המלאה על כל פיקסל.

זה לקח מאיתנו את רוב המשאבים והמחשבות שלנו. כל הפתרונות שהיו בשוק באותה תקופה היו נחמדים – אבל לא מצויינים, לא משהו שאפשר לעשות איתו הכל. הן מבחינת הוויז'ן שהיה לנו בראש, הן מבחינת הדברים שרצינו להקים, מבלי שמעצב יהיה תלוי במתכנת וההפך.

זה הוביל אותנו למסקנה מאוד משמעותית. הבנו שאין יותר צורך בתבניות עיצוב כפי שאנחנו מכירים אותן, הדרך שבה בונים אתרים על וורדפרס הולכת להשתנות לחלוטין. זה פשוט לא הגיוני שצריכים כ"כ הרבה תחזוקה של קוד בגלל שההידר בתבנית X נראה אחרת מתבנית Y או בגלל שהעיצוב של הכפתורים מטריאלי או בוטסראפי.

ואז זה הגיע, יום אחרי יום זה הלך וקיבל צורה, נולדה יצירה חדשה. אלמנטור.

אלמנטור הינו עורך ויזואלי לתוכן. באמצעותו ניתן לבנות עמודים, פוסטים וכל תוכן שרק תחלמו עם דגש מרכזי של יכולות עיצוב ושיפור תהליך העבודה בעת בניית האתר.

כיום, שנה אחרי, עם מאות אלפי אתרים פעילים וצמיחה חסרת תקדים, אנחנו רואים איך עולם התבניות השתנה לחלוטין ואין כיום כמעט שום ערך אם נוציא עוד תבנית כזו או אחרת. לעומת זאת, יהיה ערך עצום אם ניצור ממשק מגניב, שישתלב בתבניות פוג'ו ויוכל להעיף אותן קדימה, עם אפשרויות עיצוב בלתי מוגבלות.

אז מה הלאה?

התבניות של פוג'ו עוצבו ותוכננו לפני הכל עבורנו, ואנחנו מפיקים מהם ערך על בסיס יומיומי. יכולות טרויאליות שקיימות שם עדיין לא נמצאות כלל בתבניות אחרות. אין הרבה תבניות שעוברות את הקיו-איי המתמשך שאנחנו עושים לפריימוורק הבסיסי שלנו. הן מבחינת באגים ואבטחה והן מבחינת שיפור ביצועים, ויש תמיד מה לשפר.

האם תעשו עוד תבניות עיצוב בעתיד?

לעת עתה אין לנו תוכנית כזו, אנחנו מאמינים שהדרך להקים אתרים על וורדפרס עברה שינוי גדול בשנתיים האחרונות, ואם אתם מכירים את ספריית הטמפלטים של אלמנטור, אתם יכולים לקבל קצת השראה לאיזה כיוון אנחנו הולכים.

הרי ברור לכולם, שעמוד יצירת קשר באתר של מסעדה דומה בכמעט 100% לעמוד יצירת קשר באתר של כל עסק אחר בעולם, מה שגרם לנו להפסיק לחשוב בתבניות שלמות, אלא בכיוון של עיצוב עמודים. כמובן שעם הזמן אנחנו נמשיך לפתח את הספריה לעוד אלמנטים מוכנים לשימוש באתר באמצעות ספריית הטמפלטים.

האם האתר שלי ימשיך לעבוד?

ברור, הכל ימשיך לעבוד כרגיל. כמובן שאנחנו ממשיכים לתחזק את הקוד ומשפרים דברים על בסיס קבוע, ואנחנו משחררים תאימויות לגרסאות וורדפרס חדשות וכמובן גם לעוד תוספים משמעותיים, כדי שהכל ימשיך לעבוד כמו שצריך.

כמו שכבר כתבתי לעיל, יש לנו עוד דרך ארוכה של שיפורים וחידושים, אמנם עיקר הדברים נכנסים באמצעות אלמנטור, אבל עדיין תבניות עיצוב נותנות את הפריימוורק הבסיסי שבאמצעותו ניתן לכסות כיום אתר שלם די בקלות.

האם שווה לחדש את הרישיון שרכשתי?

בהחלט, אם אתם רוצים להמשיך לקבל תמיכה ישירה ועדכונים של גרסאות חדשות תצטרכו להמשיך לחדש את הרישיון. כמובן שמחיר החידוש הינו 50% ממחיר החבילה שרכשתם. אז לא מדובר בהוצאה משמעותית לעסק שמתפרנס בתחום, מצד שני זה מה שמאפשר לנו לתחזק את העסק כמו שצריך.

במידה ולא מעניין אתכם להמשיך לקבל עדכוני אבטחה, תאימות לגרסאות וורדפרס חדשות וגישה למערכת התמיכה שלנו, אז תמשיכו את חייכם כרגיל ואין לכם שום צורך בלחדש את הרישיון.

האם תהפכו את התבניות למוצר טכנולוגי מתקדם יותר?

זה עוד מוקדם להגיד. מה שכן בטוח זה שבעתיד הקרוב עוד ועוד חלקים בתבניות פוג'ו יהיו ניתנים לעריכה בלייב בעזרת אלמנטור.

בימים אלו אנחנו עובדים על אינטגרציה חזקה יותר עם אלמנטור פרו באמצעות Hooks & Filters. האינטגרציה הזו תאפשר לכם לערוך אזורים חדשים באתר באמצעות אלמנטור, כמו למשל הידר, פוטר, עמודי ארכיון, מוצרי ווקומרס וכדו'.

רק לאחרונה הוספנו וידג'ט תפריט ניווט לאלמנטור פרו ואוטוטו תוכלו להשתמש בו גם בהידר שלכם באתר. אני מעריך שזה משהו שישנה את הדרך בה אנשים כיום עובדים על וורדפרס ויעשה לכם את החיים קלים הרבה יותר.

אנחנו רק בתחילת הדרך, יש עוד הרבה דברים שאנחנו רוצים לעשות, ואנחנו מעריכים כל אחד מהלקוחות שלנו שמאמין בנו ורוצה שנמשיך לעשות דברים מדהימים. בנימה אופטימית זו אנחנו מאחלים לכם שנה טובה. ומקווים שהשנה הבאה עלינו תהיה טובה אל כולנו, ונעשה בה דברים גדולים ומצויינים.

בברכה,
אריאל

14 תגובות

  1. ארז הגב

    תותחים. אין ספק שאלמנטור זו בשורה חדשה. מה זה משנה מהי ערכת העיצוב אם באלמנטור אתה יכול ליצור הכל מהכל?

  2. ניר הגב

    אלופים. תודה ובהצלחה.

  3. yoavkumma הגב

    שנה טובה ותודה על העדכונים.
    שאלה אחת הטרידה אותי בזמן האחרון. האם תשחררו בעתיד באלמנטור אפשרות לעצב תבניות עמודים ופוסטים כדי שאלמנטור יוכל להחליף את השימוש בתבניות?

  4. Pinto הגב

    אלופים !!! כיף לראות אתכם משתפרים ומשתדרגים

  5. talco הגב

    תודה ובהצלחה, כל מוצר פצצה.
    בכל זאת לתבנית יש מאפיינים רבים של נראות ברמת כל האתר במקום אחד (הידר, פוטר, סרגלי צד, התאמות אישיות, ווידג'טים, התאמה למובייל וכד') – וכל אלו עוד אין באלמנטור. מקווה שתמשיכו לתחזק את התבניות הקיימות כיוון שהושקעו מאמצים רבים בשילובן באתרים כולל התאמות CSS והגדרות שונות לכל אתר.
    שנה מעולה!

  6. דוד הגב

    אין ספק שהפכתם את וורדפרס מתבניות קשוחות והרבה התעסקות בקוד למוצר שכל אחד יכול לבנות אתו אתרים מדהימים בלי לגעת בקוד!

    בהצלחה!

  7. yb הגב

    אין ספק ששיניתם את הצורה שבה בונים אתרים, ולטובה.
    אז תודה, ובהצלחה בתוכניות ההמשך, ההצלחה שלכם מובילה להצלחה שלנו במקביל.

  8. DigiTali הגב

    האם נאלץ לשלם גם על אלמנטור פרו וגם על תבניות? או שאחד מהם מיותר?

  9. איתי הגב

    כל הכבוד לכם באמת, עשיתם שינוי משמעותי בעולם הוורדפרס!

    מאחלים לכם הצלחה מסחררת 🙂

  10. צין יעוץ ואינטרנט הגב

    אין עליכם 🙂

  11. IVBS הגב

    מדהים כל מה שאתם עושים! תמשיכו בעבודה הטובה בע"ה 🙂

  12. appworld הגב

    אתם מספר 1 ואין על זה עוררין, כיף לראות את ההתקדמות וההתפתחות שלכם.

    לקחתם את התחום ושיניתם אותו לחלוטין, תמשיכו בדרך שלכם ואנו נמשיך להמליץ עליכם!

  13. קובי הגב

    כל הכבוד על העדכון ועל השקיפות.
    זה חשוב, ואתה גם כותב יפה!

  14. Adirom-tech הגב

    אשש. תודה רבה על הכל!

השארת תגובה