9 דברים שצריך לעשות אחרי שמתקינים וורדפרס

בטח כבר שמעת על וורדפרס ואיך אפשר לבנות איתה אתרי אינטרנט בקלות. אז התקנת אותה על שרת, בחרת ערכת עיצוב שמתאימה למיתוג שלך, מצאת אפילו כמה תוספים שיכולים לתת מענה לצרכים הספציפיים של האתר, בסוף גם הוספת את התוכן, ונראה לך שהכל מוכן, אז מה הלאה?

הנה רשימה של דברים שתרצו לעשות מיד אחרי שמתקינים וורדפרס. הם יעזרו לאופטימיזציה של האתר, ישפרו את הביצועים וגם יתנו לכם שקט עם האבטחה והגיבוי שלו.

8-6-14-blog

1. להתקין קוד מעקב של Google Analytics

הסטטיסטיקה לא משקרת. זה קורה גם למקצוענים הכי גדולים. הקמתם אתר מדהים שעבדתם עליו חודשים, פרסמתם אותו בכל מקום אפשרי, ורק אחרי יומיים נזכרתם שאין לכם בכלל מושג כמה אנשים נכנסו לאתר ולהיכן הם נכנסו. ואז נזכרתם שאת הדבר הכי אלמנטרי שכחתם להוסיף. קוד מעקב לסטטיסטיקה. גוגל אנליטיקס זו מערכת המעקב החינמית הכי מתקדמת שיש. אז רגע לפני שאתם מעלים אתר לאויר – אל תשכחו לפתוח חשבון ולהטמיע את קוד המעקב באתר.

2. למחוק את כל ערכות העיצוב ותוספים שאינם בשימוש

התוספים וערכות העיצוב שאינם מופעלים אמנם לא ישפיעו על הביצועים של האתר, אבל המטרה שלכם צריכה להיות – מינימום של הסחות דעת ואפשרויות פריצה לאתר שלכם. מספיק שלא עדכנתם תוסף או שהורדתם ערכת עיצוב ממקום מפוקפק, אתם מסתכנים בפרצת אבטחה, והאתר שלכם יכול להיות חשוף לקוד זדוני. אז גם אם יש לכם כמה ערכות עיצוב שאתם מעוניינים לשמור, תורידו לכם גיבוי מקומי על המחשב, אבל את השרת עליו רץ האתר – תשאירו נקי.

3. לשנות את מבנה הקישורים

אל תשתמשו בקישורי הברירת מחדל של המערכת. זה לא ממש נוח למשתמשים וזה גם פחות טוב ל SEO. עברו בלוח הבקרה אל > הגדרות > מבנה קישורים > ותשנו את הבחירה למבנה מותאם אישית, כמו בצורה הבאה:
/%post_id%/%postname%
אני אישית פחות אוהב את הקישורים בעברית, הם לא נוחים במיוחד לשיתוף, אז אם יש לכם אתר תוכן גדול עם כותרות ארוכות, הייתי ממליץ לכם להשתמש אך ורק ב /%post_id% ללא ה slug של הפוסט.

4. להתאים את הגדרות ברירת מחדל של וורדפרס

  • כללי: תיאור האתר שלכם (Tagline) אולי לא מופיע בערכת העיצוב שלכם, אבל בשביל קוראי RSS הוא חשוב במיוחד, אז אל תשכחו לתת תיאור קצר לאתר שלכם
  • כללי: להגדיר את היום הראשון של השבוע ותבנית התאריך והשעה שיתאימו לאזור זמן שלכם
  • כתיבה: לשנות את השם של הקטגוריית ברירת מחדל מ"כללי" ל"עדכונים" או "חדשות". זה נראה ברור יותר ל SEO
  • דיון: לערוך את אפשרויות הדיון באתר, מי יכול להגיב, מי מאשר תגובות, תגובות משורשרות וכו'
  • קריאה: להגדיר האם בפיד RSS יופיעו תקצירי הפוסטים או תוכן מלא של הפוסט
  • קריאה: לבדוק שבטעות לא הגדרתם למנועי החיפוש לא לסרוק את האתר

5. להפעיל את תוסף Akismet לאנטי ספאם

התוסף מגיע יחד עם כל התקנת וורדפרס כברירת מחדל. יש כאלה שאוהבים אותו ויש כאלה שדווקא משתמשים בתוספים אחרים. אבל עדיין, הוא התוסף הכי טוב בפועל במניעת ספאם לתגובות וטפסי יצירת קשר. כדי להפעיל אותו תצטרכו להרשם ל wp.com ולקבל שם מפתח API להפעלה.

6. SEO ואופטימיזציה מלאה לאתר

גם כיום, לאחר אין ספור עדכונים של מנועי החיפוש, הדברים הפשוטים עדיין עובדים היטב. כמובן שבזירות תחרותיות תצטרכו לעשות הרבה מעבר, אבל זה לא אומר שאת הבסיס אתם יכולים להזניח. בדיוק בשביל זה פשוט תתקינו את התוסף WordPress SEO שיציג לכם בכל עמוד את השדות שגוגל מציג לגולשים בתוצאות החיפוש והוא גם מאפשר לכם להוסיף מפת XML לאתר. בנוסף תוכלו לשלוט באמצעותו על מאפייני השיתוף ברשתות החברתיות שכיום משמשות כספקי טראפיק לא פחות מגוגל. שימו לב לפרטים הקטנים, הם עושים את ההבדל.

7. להוסיף Favicon לאתר שלכם

faviconsכמות המשתמשים שעדיין שומרים אתרים במועדפים של הדפדפן, צנח בשנים האחרונות משמעותית. אך בעידן בו כולם גולשים מסמארטפונים לאתרים רספונסיביים, המשתמשים חזרו להשתמש במועדפים לגישה מהירה לאתרים שונים. בדיוק בשביל זה אתם צריכים קיצור דרך זכיר ובולט לאתר שלכם, שיעבוד בצורה טובה מכל מכשיר. אם אתם משתמשים בערכות העיצוב שלנו, יש לכם באפשרויות התבנית אפשרות להכניס אייקונים בכל הגדלים הרלוונטים.

 

אבל גם אם אתם משתמשים בתבנית אחרת, תוכלו תמיד להכניס את האייקונים לאזור HEAD של התבנית שלכם. הנה קוד לדוגמא להטמעה בקובץ functions.php:

8. אבטחה ועוד פעם אבטחה

את התוסף iThemes Security בטח אתם מכירים. למעשה הוא נותן לכם אינדיקציה מלאה על רוב האספקטים הנפוצים בעזרתם ניתן למנוע פריצות לאתר שלכם. אבל גם אם אתם מתעקשים לא להתקין אותו, הנה כמה דברים סופר חשובים שתצטרכו לעשות בכל אופן:

  • לעדכן כל הזמן לגרסה האחרונה של המערכת והתוספים שמותקנים באתר שלכם
  • לבחור סיסמאות חזקות מאוד לכל המשתמשים באתר – במיוחד למנהלים
  • למנוע אפשרות עריכת קבצים מלוח הבקרה – אתם לא באמת צריכים את זה. יש FTP ויש תוכנות ייעודיות (IDE) לעריכת קוד. תדביקו את הקוד הזה define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true ); בקובץ wp-config וזה יעלים את אפשרות העריכה
  • להתקין תוסף שמגביל את ניסיונות ההתחברות ללוח הבקרה – Limit Login Attempts
  • או פשוט תשנו את הקישור שמוביל אל עמוד ההתחברות – Rename wp-login

9. להגדיר גיבוי

הדבר האחרון שחשבתם שיקרה, קרה. פרצו לכם לאתר ומחקו את כל העבודה הרבה שהשקעתם עליו. הכל ירד לטימיון. למרבה הצער, זה קרה כמעט לכל אחד שמתעסק בתחום. הדבר היחיד שיכול לנחם אתכם באותו רגע, זה שיש לכם גיבוי מסודר של כל הקבצים ומסד הנתונים של האתר. מה גם שאף פעם לא יזיק עוד גיבוי שיבוצע בצורה סדירה. זה רק יעזור לכם לישון רגוע יותר בלילה. במיוחד אם אתם מתחזקים אתרים ללקוחות. אגב, חברת אחסון טובה אמורה להציע לכם גיבוי אוטומטי כחלק מהשירות שלהם.

בדיוק בשביל זה קיימים כיום תוספים שעושים עבודה טובה בגיבוי של האתר שלכם לשירותי אחסון בענן, הנה כמה מהם:

  • BackUpWordPress – תוסף גיבוי חינמי עם למעלה ממליון הורדות ודירוגים טובים
  • UpdraftPlus – עוד תוסף חינם מדורג ביותר עם ​​אפשרויות שדרוג שונות
  • VaultPress – שירות גיבוי רשמי של Automattic בתשלום

וסליחה על הפרנואידיות. אבל אף פעם אל תסמכו על התוספים או גיבויים אוטומטיים. פשוט תגדירו לכם ביומן מידי תקופה להכנס לשרת שלכם ולבצע גיבוי ידני אל המחשב המקומי שלכם. אל תקלו ראש בזה. זה יכול לחסוך לכם שעות של תסכול ועוגמת נפש.

אם אהבתם את הפוסט הזה, אולי תרצו לקרוא על 10 התוספים המומלצים לוורדפרס ל 2014 שם מופיעים חלק מהתוספים שהזכרנו ועוד כמה ששווה לכם להכיר.

2 תגובות

  1. מרדכי פיטוסי הגב

    רק אצלי לא רואים את הקוד או שהוא לא מופיע בכלל:
    אבל גם אם אתם משתמשים בתבנית אחרת, תוכלו תמיד להכניס את האייקונים לאזור HEAD של התבנית שלכם. הנה קוד לדוגמא להטמעה בקובץ functions.php:

    תודה

השארת תגובה