זה לא הסוף, זו התחלה חדשה.

זה לא הסוף, זו התחלה חדשה.

לפני חמש שנים השקנו את פוג'ו – תבניות וורדפרס בעברית. זה הגיע אחרי שנים בהן פיתחנו ללקוחות שונים פתרונות מתקדמים על וורדפרס, כי רצינו ליצור את המקום שלנו בו ניצור חוויית שימוש חזקה עם מוצר שעונה על הבעיות של מעצבי אתרים.

המוצר הראשון שלנו למשתמשי קצה היה Activity Log for WordPress – תוסף יומן שינויים שעושה את החיים קלים למנהלי אתרים בוורדפרס. מוצר שפיתחנו עבור לקוחות שלנו שרצו לדעת מה קורה באתר שלהם, ומשם זה המשיך למוצר חובה לכל אתר אינטרנט, וכיום הוא עם למעלה מ-100,000 התקנות פעילות.

מעבר לזה לא היה לנו ניסיון מיוחד באריזת מוצר, אבל היה לנו ניסיון בבניית אתרים ללקוחות. את כל הידע הזה שצברנו הפכנו למוצרים. זה התחיל עם פריימוורק שפיתחנו לאורך הזמן עבור לקוחות בסטודיו שלנו, ולאט לאט התחיל להיבנות כמוצר שמתאים למשתמשי קצה.

בהתחלה פיתחנו את אזור הקסטומייזר (התאמה אישית) שעד אז לא היה מובן מאליו שממנו צריך לערוך את התבנית בצורה ויזואלית, כי רצינו שהמשתמש יראה בדיוק את העיצוב שהוא דמיין באתר עצמו. עד אז רוב התבניות הציעו ממשק הגדרות אחורי בו היה קשה לראות את התוצאה לאחר הגדרת העיצוב במערכת.

Pojo Customizer v1

לא היה לנו ניסיון בתמיכה רחבה, אבל השתדלנו לעשות את המיטב, בהתחלה עם פורום משתמשים פעיל ולאחר מכן במערכת תמיכה אישית במייל. מידי פעם היינו מקבלים תלונות ממשתמשים שאנחנו צריכים לתת תמיכה טלפונית, אבל היה לנו די ברור שבמודל העסקי בו מוכרים בכמה עשרות דולרים מוצר ללקוח, לא ניתן לתת תמיכה מעבר לאימייל. זה פשוט לא מאפשר ליצור מודל עסקי נכון בעולם האינטרנט. העדפנו לתת מוצר טוב ולשפר אותו כל הזמן מאשר להתמודד עם תמיכה טלפונית שלא נגמרת ורק הייתה גורמת לנו להשאר במקום. אבל הקשבנו.

הקשבנו למשתמשים, ולאחר פיתוח התבניות הבסיסיות, הוספנו כל הזמן יכולות חדשות, כדי שכולם יוכלו ליהנות מתכונות מתקדמות ששיפרו את המוצר. הרעיון היה לפתח ליבה חזקה שתוכל לשמש אותנו בצורה רב תכליתית ככל הניתן, וזה אכן שיפר לנו את יכולות הפיתוח בצורה משמעותית, ואיפשר לנו לפתח תבנית עיצוב חדשה כל חודש-חודשיים.

וכך למעשה הקמנו לנו את הקהילה הקטנה שלנו שהחלה לאט לאט להתגבש סביב המוצר ונתנה לנו את הכח להמשיך קדימה, לשפר את המוצר ולחשוב על עוד דרכים שייקלו את החיים על המשתמשים שלנו.

חלק מרעיון הפריימוורק שפיתחנו היה ליצור מספר תוספים סביבו כדי לאפשר יכולות מתקדמות יותר שרוב המשתמשים לא צריכים, אבל עדיין איפשרו לנו להציע חוויה טובה יותר למשתמשים מתקדמים. את התוספים שפיתחנו עדיין ניתן למצוא במאגר התוספים של וורדפרס. תוכלו למצוא שם את תוסף הטפסים המיתולוגי, לייטבוקס, סיידברים, אנימציות, פונטים וסרגל נגישות לוורדפרס שהפכנו אותו לתוסף כללי לאתרי וורדפרס שונים, לאוו דווקא כאלו המבוססים על פוג'ו.

Pojo Page Builder v1

אתגר מרכזי נוסף בתהליך של פיתוח תבניות וורדפרס, היה לבנות בילדר Drag & Drop, שבאמצעותו משתמשים יוכלו לעצב עמודים בקלות. אז הוספנו מספר לשוניות מעל העורך הוותיק של וורדפרס שבו המשתמש יכל לבחור בין עורך טקסט, בילדר או הגדרת עמודי ארכיון של פוסטים. לאחר שנה שבמהלכה המשכנו לפתח תבניות חדשות, גילינו שאת מירב המאמצים בתהליך הפיתוח השקענו באזור הבילדר והוספת יכולות עבור משתמשי הקצה. כל פעם התקדמנו מספר צעדים, אבל הרגשנו שמה שאנחנו עושים הוא לא הפיתרון הנכון והמושלם.

כשפיתחנו אותו, ניסינו לענות על הצורך לבנות לייאאוט, אבל לא התייחסנו מספיק ליכולות העיצוב, וכך יצא שמעצבים לא ממש יכלו לעבוד איתו. אמנם מפתחים יכלו להוסיף וידג'טים, אבל לא היה להם API להוספת שדות ושליטה חופשית על הוידג'טים, וכך יצא שכל הזמן הסתובבנו בתחושה שזה לא המוצר האידיאלי שהיינו רוצים ליצור. בקיצור, חתיכת תיסכול.

אז אמרנו, חייבים לשנות את הגישה הישנה. בואו נפרוץ את המסגרות, נצא מהמוסכמות וננסה להביא משהו שיכול לעשות את כל הדברים שרצינו, מבלי תלות בתבנית כזו אחרת, פשוט לבנות אתרי אינטרנט על וורדפרס, בקלות ובמהירות.

התחלנו מסקראץ'.

התחלנו לאפיין סקיצות למוצר, מה אנחנו רוצים שיהיה בו, להגדיר חזון ודרך, לאן הולכים. יצקנו לתוכו את כל התובנות שהיו לנו: מהירות, חוויה עיצובית נעימה ויכולות עימוד ועיצוב מלאות מבלי צורך לכתוב קוד על כל דבר.

קראנו לזה אלמנטור. ומאז הכל היסטוריה.

(אם בא לכם לקרוא עוד על החלטות המוצר שקיבלנו בצורה מעמיקה יותר, אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט הבא: https://elementor.com/blog/behind-the-design/)

לאחר תקופת בטא קצרה למשתמשי פוג'ו, ביוני 2016 השקנו את אלמנטור במאגר התוספים הרשמי של וורדפרס בתור פייג' בילדר חינמי לוורדפרס שעובד על כל תבנית. בלי שום מגבלה. תוך מספר חודשים כבר הגענו לכמה עשרות אלפי אתרים שעובדים עם אלמנטור, שמאפשר להם להפוך כל עמוד לדף נחיתה, וכל פוסט לחוויית קריאה מעניינת ומרגשת, בזכות יכולות העיצוב הבלתי מוגבלות.

לאחר מספר חודשים של פיצ'רים ותכונות חדשות, ידענו שהגיע הזמן לאלמנטור 2.0 ולהגדיר מחדש את הדרך באמצעותה בונים אתרי וורדפרס. לא מספיק שאנחנו מאפשרים לך לעצב את העמוד שלך, רצינו לאפשר לך לעצב את כל אזורי התבנית שלך מאפס. מה שאומר שגם אם לא אהבת את ההידר או הפוטר של התבנית, באמצעות יכולות ה-Theme Builder של אלמנטור, ניתן לבנות ולעצב כל אזור ואזור.

בנוסף, שחררנו תבנית בסיס שנקראת Hello Theme עבור משתמשים שרוצים מקסימום ביצועים עם אלמנטור ובונים את התבנית שלהם באמצעות ה-Theme Builder או מפתחים שרוצים בסיס טוב להתחיל איתו את הפרויקט שלהם. בזכות כל היכולות הללו, קצב האימוץ של אלמנטור גבר והלך וכיום אלמנטור פעיל על למעלה מ-2 מליון אתרי אינטרנט!

אחרי שאיפשרנו את כל הטוב הזה, אתם בטח שואלים 'בשביל מה צריך תבנית בעצם'?

אז נכון, אם תשאלו אותנו, לא צריך יותר תבנית. אלמנטור נותן מענה מושלם לבוני אתרים. אבל יחד עם זאת אנחנו מבינים שלמשתמשים חדשים מורכב להתחיל את התהליך מאפס והם מחפשים את הבסיס הזה שיכול להראות להם את האתר בקליק אחד, מה שאלמנטור עדיין לא מאפשר (בקרוב ממש!). אז כיום תבנית עדיין נותנת את הצעד הראשון עבור משתמשים חדשים, או משתמשים שכבר רגילים לשיטת עבודה מסויימת ולא מעוניינים לנסות דברים חדשים שאולי לא יעבדו להם כמו שהם מכירים ואוהבים.

במבט לעתיד, אנחנו מדמיינים עולם שונה ועובדים ליישם אותו ויש לנו כמה הפתעות עבורכם בחודשים הקרובים, בגזרת התבניות ואלמנטור. אנחנו מאמינים שדברים שחשבנו עליהם בעבר יקבלו ביטוי בשחרורים הקרובים כדי לאפשר מקסימום חוויה בהקמת אתר מאפס עם אלמנטור. מוזמנים להמשיך לעקוב.

לאן זה ממשיך מכאן?

אז ככה, חשבנו שהגיע הזמן לעשות שינוי. שינוי שאנחנו מרגישים שלמים איתו, מתוך ידיעה שאנחנו ממשיכים לעשות את הדבר הנכון. והדבר הנכון מבחינתנו זה להמשיך לתמוך בכם. בעשרות אלפי משתמשים – בעיקר מישראל – שנתנו לנו את האמון והדחיפה לעשות את הדברים הנכונים. לפרגן כשאנחנו עושים דברים מדהימים, ולהגיד בפרצוף את האמת מתי שאנחנו מפשלים.

כיוון שאנחנו מפוקסים ב-100% מהזמן שלנו בפיתוח דברים חדשים לאלמנטור כדי שימשיך להיות הכלי האולטימטיבי למעצבי אתרים, וכיוון שאין לנו זמן להמשיך להוסיף פיצ'רים חדשים לתבניות, בין השאר, כי אנחנו מאמינים שזה לא משהו שיהיה פה בעתיד – בחודש האחרון החלטנו להפסיק למכור את התבניות של פוג'ו למשתמשים חדשים ולא לאפשר יותר שדרוגים וחידושים.

מכאן והלאה כל התבניות שלנו יהיו בחינם. כל משתמש שירצה יוכל פשוט להרשם לאתר ולקבל את כל התבניות לשימוש חופשי וללא הגבלה. יחד עם זאת, לא נספק יותר תמיכת פרימיום ונטפל רק בבעיות תאימות מול אלמנטור או וורדפרס ולא בפיתוח דברים חדשים.

רגע, רכשתי מכם בעבר תבנית מה זה אומר בעצם?

זה אומר שאם רכשתם מאיתנו בעבר תבנית, תוכלו עכשיו לקבל את כל התבניות שלנו בחינם, ולהשתמש גם בהן.
כמובן, שתוכלו להמשיך לדווח על בעיות ותאימויות, אבל לא נוכל להתחייב על שירות אישי או פיתרון בעיות באתר שלכם. למרות זאת, כחלק מהמשך התמיכה שלנו באלו שהאמינו בנו הכי הרבה, אנחנו נמשיך לשחרר עדכונים מעת לעת במידת הצורך ולעדכן אתכם בהתפתחויות.

היו שלום, אוהבים אתכם.

17 תגובות

  1. גבריאל הגב

    בהצלחה אלופים!
    כתבה בהחלט מעניינת ומדוייקת…
    כל הכבוד על כל העשיה, שיפורים, הקשה למשתמשים ועוד הרבה כיף שהקהילה מקבלת מכם!

    בהצלחה ענקית!

  2. שי עגיב הגב

    כשמצליחים לראות את הבלתי-נראה,
    אפשרי לעשות את הבלתי-אפשרי!

  3. אחיעד חזן הגב

    בתור בונה אתרים שמשתמש כבר שנים בתבניות שלכם בכלל ובאלמנטור בפרט, כל פעם כשאתם מוציאים פיצ'ר חדש הלסת שלי נשארת פעורה לכמה דקות טובות.

    שיהיה לכם המון בהצלחה בדרך החדשה (ישנה), מחכה להנפקה שלכם בבורסה! 🙂

  4. זוהר הגב

    בהצלחה חברים! תודה על כל המוצרים המעולים שלכם.

  5. עידו סלע הגב

    בהצלחה אלופים, החלטה נכונה ונבונה.

    שלב הבא Hosting 🙂

  6. מני הגב

    מרגש, שמח שבחרתי להיות אחד הלקוחות הראשונים של פוג'ו להמשיך עם אלמנטור ולהוביל את הפעילות של הקהילה בישראל יחד עם עמיתי המנהלים. בהצלחה רבה לכולנו! מני

  7. גיא ברנע הגב

    אריאל, בזכות כולכם, המוצרים שלכם והתמיכה המדהימה שלכם, הכניסה שלי אל עולמות הוורדפרס היתה חלקה ומדהימה, והיום יש לנו, תוך פחות משנה, למעלה לקוחות עם אתרי וורדפרס, כולם על בסיס פוג'ו ואלמנטור.
    תודה גדולה וחיבוק.

  8. משה פולק הגב

    חברה של אלופים, ואחראית על פרנסתם של המוני אנשים, אני מכיר כל כך הרבה אנשים שללא אלמנטור, לא היו בתחום הזה בכלל…

    עלו והצליחו!

  9. עדי הגב

    תודה רבה לכם והמון בהצלחה בהמשך

  10. אמיר הגב

    איזה יופי, שיהייה המון בהצלחה, עשיתם עבודה נהדרת אני בטוח שזו רק ההתחלה וההצלחה תמשיך להגיע.

  11. גיא הגב

    כל הכבוד ובהצלחה. יפה שאתם מבטיחים להמשיך להוציא עדכונים לתבניות שפיתחתם

  12. shay bankhalter הגב

    המון בהצלחה בהמשך הדרך. מגיע לכם!

  13. liran leibo הגב

    המון הצלחה בהמשך הדרך.

  14. יהלום הגב

    תבנית מצוינת כלה לניהול ומצוינת במובייל

  15. Adirom-tech הגב

    תודה! המון הצלחה בהמשך עם הרבה עשייה שתסייע לנו לבנות אתרים איכותיים!

  16. מיכה הגב

    תבניות מעולות! תודה לכם ובהצלחה

השארת תגובה