13 תכונות שכל משתמש מתחיל חייב להכיר בוורדפרס

אם אתם מאלו שעושים את הצעדים הראשונים שלכם עם וורדפרס, ריכזנו עבורכם רשימת טיפים קטנטנים שכדאי לכם להכיר במערכת וורדפרס. טיפים שיעזרו לכם לנהל את האתר שלכם בקלות רבה יותר.

את הטיפים ריכזנו לאחר מספר חודשים של מענה שוטף בפורום התמיכה שלנו של משתמשי וורדפרס מכל הסוגים. אנחנו די בטוחים שכל אחד מכם נתקל פעם באחת מהבעיות הקטנות הללו. אז הנה לכם רשימת התכונות שכל משתמש וורדפרס מתחיל חייב להכיר.

02-10-14-blog

1. עמוד ראשי
וורדפרס החלה את דרכה כמערכת לבלוגים, ובהתאם לכך הרבה מהגדרות ברירת המחדל של המערכת נשארו במתכונת הבלוגית.  לכן אם אתם משתמשים בוורדפרס כאתר אינטרנט תדמיתי, בדרך כלל תרצו שעמוד הבית שלכם לא יציג רק את הפוסטים האחרונים מהבלוג, פשוט עברו אל > הגדרות > קריאה > ובחרו במצב "עמוד סטטי" ותגדירו את העמוד הרלוונטי לעמוד הבית שלכם.

למדריך הגדרות עמוד ראשי בוורדפרס »

2. אפשרויות תצוגה
כמה פעמים יצא לכם שאתם מחפשים איזו הגדרה שקראתם במדריך התקנה או סתם פתאום אתם לא מוצאים משהו בלוח הבקרה? אז זהו, תכירו את הכפתור הקטן הזה מצד שמאל שנקרא "אפשרויות תצוגה". שם תמצאו את כל האלמנטים שיכולים להופיע בעמוד. זה יכול להיות: כמות אייטמים בעמוד או הצגת תגובות, אבל זה יכול להיות גם אלמנטים אחרים שמשתנים בין סוגי העמודים של המערכת.

3. קטגוריה ברירת מחדל
כל משתמש וורדפרס חדש יודע שפוסט חייב להופיע תחת קטגוריה מסויימת. במידה ולא בחרת קטגוריה לפוסט, הפוסט יקושר אוטומטית לקטגוריה "כללי". הקטגוריה הזאת לא ניתנת למחיקה מהמערכת, אבל כן ניתן לשנות את השם והמזהה שלה. אז מה עושים, אם בכל זאת רוצים לבחור קטגוריית ברירת מחדל שונה? פשוט עוברים אל > הגדרות > כתיבה > ובוחרים קטגוריית ברירת מחדל לפוסטים.

4. כמות פוסטים בעמוד
רוצים לשנות את כמות הפוסטים בעמוד? עברו אל > הגדרות > קריאה > שם ניתן לבחור כמות הפוסטים יוצגו בעמודי ארכיון. במידה ואתם משתמשים בערכות עיצוב של Pojo, ניתן לבחור עמוד בפורמט פוסטים, ושם ניתן להגדיר כמות הפוסטים שיופיעו בעמוד תחת "הגדרות מתקדמות".

5. ירידת שורה ללא מרווח
משתמשים רבים מנסים לרדת שורה בעורך הויזואלי, אבל כל לחיצה על המקש "Enter" יוצרת שורה מרווח ופותחת פסקה חדשה. מעצבן, נכון? אז זהו, כמו בכל עורך טקסט ויזואלי (כמו וורד למשל) לחיצה על Shift + Enter תביא את התוצאה הרצויה. פשוט, אה?

profile

6. שם מחבר
בחרת לעצמך שם משתמש והתחלת לפרסם פוסטים באתר, אך פתאום גילית שהשם משתמש המוזר שבחרת לעצמך, מופיע כמחבר של כל הפוסטים. מה עושים? עוברים אל אזור הפרופיל האישי תחת "משתמשים" ובוחרים את הכינוי שיוצג בפרונט של האתר.

7. מבנה קישורים
פרסמת פוסט ועל אף שבחרת מזהה לפוסט, בסופו של דבר מתווספת ספרה כלשהי -2 לסוף קישור. למה זה קורה? היות ויש עמוד או פוסט בעל שם זהה, אז המערכת מוסיפה סיפרת זיהוי למניעת התנגשות. לכן, גם אם מחקתם את אותו עמוד, אתם צריכים למחוק אותו לצמיתות מהאשפה ורק אז תוכלו לחזור לאותו פוסט ולתקן את מזהה הקישור.

8. עמודי אב/בן
במקרים רבים יש לכם עמודים שמבחינה היררכית יותר נכון להם להופיע כתת פריט של עמוד כלשהו. הדבר רלוונטי במיוחד לצורך קידום SEO או לסמנטיקה של תוכן נכונה יותר. שימו לב שבכל עמוד שאתם פותחים במערכת ניתן לקבוע באזור מאפייני עמוד עמוד אב. עכשיו במידה ואתם משתמשים במבנה קישורים שמציג מזהה פוסט, העמוד יוצג בקישור ברמה שניה של ההיררכיה.

options-media

9. גודל תמונות ממוזערות
אם יש לכם אתר ואתם לא מבינים למה התמונות הממוזערות בגלריות מופיעות לכם בצורה מפוקסלת ומטושטשת? שימו לב שאתם צריכים להגדיר גודל תמונה ב > הגדרות > מדיה > תמונה מוקטנת ולהגדיר את הגודל התמונה הנכון לכם. במידה וכבר העלתם הרבה תמונות ואתם רוצים לחתוך את כל התמונות הישנות לגדלים החדשים, אתם יכולים להשתמש בתוסף Regenerate Thumbnails

למדריך תמונות ממוזערות »

10. פריט בתפריט ללא קישור
משתמשים רבים רוצים לייצר בתפריט הראשי שלהם כפתור שפותח תת תפריט, אך שהפריט הראשי ישמש כטריגר בלבד ללא קישור בפני עצמו. בדיוק בשביל זה קיימת לשונית באזור התפריט שנקראת "קישורים" (כמה מפתיע). בכתובת URL כתבו #. ובקישור טקסט כתבו את השם הרלוונטי של הכפתור ולאחר מכן תוסיפו לכפתור תתי פריטים, וזהו.

כאן תוכלו לקרוא עוד על תפריטי וורדפרס »

11. תגובות ודיונים
אם אתם כותבים פוסטים באתר שלכם ואתם לא מעוניינים להציג את התגובות בתחתית כל פוסט (או עמוד), פשוט הכנסו אל > הגדרות > דיון > הגדרות ברירת מחדל > > תורידו את הסימון ותעשה שמירה. מעכשיו כל הפוסטים והעמודים שלכם לא יציגו את אזור התגובות באתר. במידה וכבר העלתם פוסטים ואתם רוצים להסיר את אזור התגובות גם מהמם. פשוט עברו אל מסך הפוסטים הראשי, תבחרו באמצעות "עריכה קבוצתית" את כל הפוסטים הישנים > עריכה > תגובות > לא להרשות.

schedule posts

12. פוסט מתוזמן
אם יוצא לכם לכתוב מאמרים באתר ואתם לא רוצים להעלות מספר מאמרים באותו יום, תכירו את אפשרות התזמון של וורדפרס, המאפשרת לתזמן פוסטים לכל תאריך ושעה עתידיים. ככה תוכלו לכתוב כמה פוסטים ביום ראשון ולתזמן אותם שיעלו בכל ימות השבוע. חיסכון משמעותי בזמן. שימו לב בקוביית הפרסום שבכל פוסט מופיעה האפשרות לפרסום מיידי או לערוך לתאריך עתידי.

13. מה זה לכל הרוחות תבנית בת?
בעבר, משתמשים היו משנים את קבצי תבנית המקור כך שתתאים לצרכים שלהם, אולם בשדרוג התבנית כל השינויים שלהם היו נדרסים. שימוש תבנית-בת מאפשר לשנות את תבניות בצורה חכמה כך שאם התבנית המקורית עוברת שדרוג, השינויים שלנו לא נדרסים. ערכת עיצוב בת מאפשרת לנו ליצור ערכת עיצוב שיורשת את כל התכונות שלה מערכת העיצוב ראשית (אב) ולערוך את התכונות והמאפיינים על פי הצרכים שלנו.

לקרוא עוד על תבנית בת בוורדפרס »

יש לכם עוד תכונות קטנות שאתם חושבים שמשתמשים לא מכירים? מוזמנים לכתוב לנו בתגובות.

2 תגובות

  1. לאוניד הגב

    שלום רב

    הייתי מוסיף גם אפשרות של משלוח התראות למייל על כל תגובה חדשה במידה ולא מותקן ומופעל התוסף akismet

    בברכה,
    לאוניד

  2. Randy הגב

    כן, מה למשל עם להציג לכל פוסט את התאריך יצירה שלו? לא מצאתי איפה

השארת תגובה