תוספים לשיווק באינטרנט

מאמר זה הינו פוסט אורח, ונכתב על ידי איתי ברנר. איתי הוא כותב ומנהל תוכן עצמאי, בין היתר כותב קבוע לבלוג של Be-First המציעה שירותי שיווק באינטרנט ובכלל זאת קידום אורגני וממומן, ניהול מוניטין ומיטוב לידים.

אחת המטרות המרכזיות של כל משווק באינטרנט היא להופיע במיקומים גבוהים יותר בגוגל, לקבל יותר לידים או להגדיל את רשימת התפוצה שלו. למרבה המזל, מאגר התוספים הענקי של וורדפרס יכול לעזור לנו לעשות זאת בקלות יתרה בלי להשקיע יותר מדי זמן בפיתוח, בעזרתם של כמה תוספים לשיווק באינטרנט. בין היתר, קיימים תוספים לקידום אתרים, תוספים לרשימות תפוצה, תוספים לרשתות חברתיות, תוספים לגיוס לידים וכך הלאה.

תוספים לקידום אתרים

שני התוספים המוכרים ביותר לקידום אתרי וורדפרס ואלו שבדרך כלל תמצאו על כל אתר וורדפרס הם All in One SEO ו – Yoast. יוסט הוא היותר פופולארי בארץ, כנראה בגלל התמיכה המלאה שלו בעברית כולל תרגום של הממשק.

שני התוספים מציעים את הפונקציות הללו :

  • ביצוע אופטימיזציה לכל פוסט או עמוד, כולל תיאור וכותרת דף המוצגים לגוגל (תגי המטה)
  • תמיכה בתגי קנוניקל – תג המורה לגוגל מהו התוכן המקורי במקרה של שכפול תוכן באתר)
  • עריכה של קובץ ה – Robots המאפשרת לחסום חלקים מסוימים באתר בפני גוגל
  • יצירת מפת אתר שמאפשרת לגוגל לסרוק מהר יותר את האתר בלי לפספס דפים חשובים

בנוסף לכך, לכל תוסף יש מספר תכונות ייחודיות. לדוגמה, All in One  מאפשר לבצע אופטימיזציה גם לפוסטים מותאמים אישית ואילו Yoast מכיל גם מודל לאנליזה של התוכן, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שכל מילות המפתח שחשובות לכן נמצאות בו.

לשני התוספים יש גם גרסת פרמיום, אך הגרסאות הבסיסיות מספיקות בדרך כלל לרוב הדרישות של מקדם אתרים או בעל אתר ממוצע.

תוספי שיתוף

תוספים חברתיים מאפשרים לשתף את התכנים שלכם ברשתות חברתיות ובעיקר לתת למי שצופה בפוסט לעשות זאת. זו דרך נפלאה לקבל עוד תנועה של גולשים, אבל חשוב להציב את כפתורי השיתוף במקום בולט מספיק. רצוי גם לבחור רק את הרשתות שרלוונטיות לקהל אליו אתם מכוונים. בארץ למשל הרשתות הכי פופולאריות הן לרוב טוויטר, פייסבוק וגוגל פלוס (או אינסטגרם אם אתם מעלים תכנים ויזואליים). הצפה של המשתמש ביותר מדי כפתורי שיתוף עלולה להרתיע אותו ולהשיג בדיוק את האפקט ההפוך…

לא חסרים תוספים כאלו, בין היתר תוכלו להוריד את התוסף של Pojo, Sharing. הדבר שהכי חשוב לבדוק הוא שהתוסף עובד בצורה טובה עם התבנית שלכם (במיוחד אם היא מותאמת אישית) ושהתצוגה המקדימה נראית כמו שצריך (רלוונטי בעיקר לפייסבוק).

תוספים להפצת תכנים ברשתות חברתיות

בשונה מהתוספים לשיתוף, אלו הם תוספים שנועדו לעזור לנו להפיץ את התכנים מהבלוג או מהאתר שלנו דרך הפרופילים שלנו ברשתות חברתיות.  אחד מהשירותים הפופולאריים ביותר באמצעותו אפשר לעשות זאת הוא Buffer. באפר מאפשר בין היתר לנהל כמה חשבונות במקביל ולתזמן את העדכונים לכל רשת חברתית בנפרד. ל – Buffer אין אמנם פלאגין רשמי, אבל הוא תומך בחיבור עם אפליקציות חיצוניות דרך API  בשם Bufferapp. ישנו תוסף בשם WordPress to Buffer שתומך ב – API הזה, מטפל ברוב האספקט הטכני וחוסך מאתנו את העבודה הקשה.

תוספים לרשימת תפוצה

תוספים לרשימת תפוצה מאפשרים לנו ליצור טפסי הצטרפות ובמקרים מסוימים גם לשלוח התראות אוטומטיות כל פעם שאנחנו מוסיפים פוסט חדש.  למרות שרוב שירותי רשימת התפוצה הפופולארים מציעים אינטגרציה כזו או אחרת עם וורדפרס, התוספים המעודכנים ביותר הם בדרך כלל התוספים העצמאיים שמציעים גם את האפשרות לערוך את הניוזלטרים מתוך וורדפרס ולא רק להוסיף טופס מתאים.

אחד התוספים היותר חביבים הוא MailPoet  שמתורגם כולו לעברית (למרות שהדף שלו בספריה של וורדפרס עדיין לא…), כך שלא תצטרכו לדאוג לעניינים של יישור טקסט או מיילים שמופיעים בצורה לא נכונה:

ניוזלטר

תוספים לגיוס לידים

תוספים לגיוס לידים הם בדרך כלל תוספים שמאפשרים לנו לשלב באתר או בבלוג שלנו חלונות רישום או דפי נחיתה מסוימים על מנת שגולשים יפנו אלינו לקבלת מידע על השירותים שלנו.  גם כאן יש מבחר עצום של תוספים שהפופולארי ביותר מבניהם הוא OptinMonster. התוסף אמנם לא חינמי ומתחיל מ – 10$ בחודש (מה שבטח לא יחסל את תקציב השיווק שלכם…), אבל הוא מציע רשימה ארוכה של אפשרויות ובכלל זאת יצירת טפסים שעוקבים אחרי המשתמש, טפסים במסך מלא שהם בעצם עמודי נחיתה לכל דבר ועניין, טפסים שמותאמים למובייל ועוד. הוא גם מאפשר לתזמן את הופעת הטפסים אחרי מספק דקות שבו הגולש נמצא באתר או ברגע שהוא גולל לחלק מסוים בדף.

אופטין

חשוב לדעת שיש גם שירותים דומים בעברית מלאה כמו Zoom Analytics או Poptin. לפופטין יש גם אינטגרציה מלאה לוורדפרס.

תוספים למידע מובנה (Rich Snippet)

מידע מובנה הוא מידע שמנועי החיפוש יכולים לקרוא ולהבין את המשמעות שלו. לדוגמה, שמות של אנשים, שמות של מוצרים, דירוגים של גולשים, מאמרים, קטעי וידאו וכך הלאה.

גוגל משתמש במידע המובנה הזה לשתי מטרות עיקריות :

1.על מנת להציג את המידע המובנה בתוצאות החיפוש : אם יצא לכם לחפש משהו לקנות באינטרנט, בוודאי שמתם לב שלפעמיים יש כוכבים שמציינים את הדירוג של המוצר על ידי הגולשים. זהו אחד השימושים היותר נפוצים למידע מובנה. למרות שלמידע הזה אין השפעה ישירה על תוצאות החיפוש, הוא הופך את האתר לבולט יותר בתוצאות החיפוש ולכן יכול להגדיל את אחוז האנשים שיכנסו אליו מגוגל (מדד ה – CTR).

2.גרף הידע – גרף הידע של גוגל הוא המשבצת שאתם רואים כאשר אתם מחפשים שם של סרט, אלבום מוזיקלי או אדם מסוים ומקבלים מידע כללי עליהם כמו שם, גיל, שנת יציאה, פריטים קשורים וכך הלאה. יש גם גרף ידע לחברות ועסקים שמציג את התחום בו הם עוסקים, אתר האינטרנט שלהם, תמונת לוגו, שנת הקמה וכך הלאה. ככל שיש לכם יותר מידע מובנה באתר, כך הסיכוי שתוצגו בגרף הידע יגדל. (אם כי ישנן דרכים נוספות להופיע בו).

תוספים לשיווק באינטרנט - מפות

התוסף All In One Schema.org Rich Snippets מאפשר להוסיף מידע מובנה מכל פוסט או דף ולבדוק כיצד הוא יוצג בתוצאות החיפוש. למרבה הצער, התוסף עדיין לא יכול לזהות את המידע המובנה באופן אוטומטי ולכן יש להוסיף אותו ידנית גם אם הוא כבר מופיע בתוך התוכן של הפוסט.

עדויות חברתיות

עדויות חברתיות נכנסו חזק מאוד לעולם השיווקי בשנים האחרונות. מדובר למעשה בשדרוג של עמוד ההמלצות המוכר לנו עם עיצוב מושך יותר, התמונות של הממליצים וציטוטים קצרים שמאפשרים לראות כמה המלצות במקביל.

התוסף Testimonials Widget  שתורגם לעברית באופן חלקי אבל עובד מצוין מימין לשמאל, מאפשר להוסיף עדויות כמו שמוסיפים כל פוסט אחר ולאחר מכן להטמיע אותם בתור התבנית או עמודים בעזרת Widget או שורטקוד. יש לו המון אפשרויות נוספות עליהן אפשר לקרוא בעמוד התוסף, אבל לא חייבים לגעת בהן כדי להוסיף עדויות שמושכות את העין (יש גם אפשרות ליצירת סליידר).

סליידר

מכירים עוד תוספים לשיווק באינטרנט? תנו לנו בתגובות!

תגובה אחת

  1. izhak agam הגב

    הרבה כלים במאמר מצויין!
    אני אישית אוהב מאוד לעבוד MailPoet, ניסיתי הרבה סוגי רשימות תפוצה ו-MailPoet הכי נוח לעבודה.

השארת תגובה