תכירו את וורדפרס 4.0

wp4-2

וורדפרס 4.0 שוחררה היום לאחר 4 גרסאות בטא והיא מציגה מספר חידושים לא מהפכניים, אך שימושיים במיוחד, תוך התמקדות על אזורי התוכן של המערכת.

אם לרגע חשבתם שגרסה 4.0 אמורה להיות ציון דרך משמעותי בוורדפרס כנגזרת מציון הדרך, אז כבר בתחילת הדרך הבהירו המפתחים שמבחינתם מדובר בשחרור בסדר גודל דומה לגרסאות קודמות (3.8 / 3.9). או במילים אחרות – אל תפתחו ציפיות.

למי שזוכר גרסה 3.0 שיצאה ב 2010 הוסיפה טונות של תכונות שהפכו את וורדפרס למפלצת תוכן, כאשר הגרסאות שבאו בעקבותיה חזקו עוד ועוד את הצמיחה שלה ברחבי העולם.

בניגוד להרבה מפתחים בעולם שהיו רוצים שהמערכת תתפתח דווקא לכיוון של CMS משמעותי יותר, נראה שהחבר'ה באוטומטיק לא מתרגשים וממשיכים לשפר את התכונות הקיימות עוד ועוד ולבצע שינויים מהותיים דווקא מתחת למכסה המנוע.

אז מה חדש? קבלו את רשימת התכונות המרכזיות שנכנסו לוורדפרס 4.0

וורדפרס רב לשונית

החל מגרסה 4.0 בעת התקנת מערכת וורדפרס חדשה, תצטרכו לבחור באיזו שפה התקנת הוורדפרס שלך תהיה. אפשרות חדשה זו הופכת את ההתקנה של וורדפרס לקלה יותר ומייתרת את הצורך להוריד את הגרסה העברית דווקא.

בנוסף, במידה ותוסיפו קבצי שפה חדשים לתיקיית wp-content/languages/ של וורדפרס, תוכלו להחליף בקלות את שפת המערכת באמצעות עמוד ההגדרות. ללא צורך בשינוי השפה בקובץ wp-config.php כפי שהיה עד היום.

setup-config_php

עורך ויזואלי יותר

לאחר העדכון המשמעותי שנעשה לעורך הויזואלי בגרסה 3.9 בגרסה זו ממשיכה וורדפרס את מגמת WYSIWYG ומוסיפה עוד מספר פיצ'רים נחמדים:

Sticky Editor

שיפור משמעותי שהכניסו זה סרגל כלים דביק בעורך הויזואלי. אם עד היום הייתם צריכים לגלול למעלה/למטה בכל פעם שרציתם להפוך טקסט לבולד או משהו דומה, מעכשיו הסרגל כלים יופיע כל הזמן בחלק העליון של אזור הכתיבה, ועכשיו חווית הכתיבה – במיוחד של פוסטים ארוכים – תיהפך לקלה הרבה יותר. בנוסף הכניסו באפשרויות תצוגה כפתור שמאפשר להדליק/לכבות את התכונה הזאת, למקרה שממש לא אהבתם.


Color Picker

אם עד היום העורך הויזואלי נתן לבחור צבע טקסט מתוך פלטת צבעים קבועה מראש, מעכשיו יש אפשרות לבחור כל צבע שתרצו באמצעות פלטת צבעים מורחבת.


Live Video Preview

תצוגה מקדימה של סרטונים ישירות בעורך טקסט. בהטמעת קוד של וידאו מיוטיוב או וימאו, הסרטון יוצג במיידית. ככה תוכלו לראות שהסרטון שהטמעתם הוא באמת מה שהתכוונתם.

post-new_php


מדיה

לאחר אין ספור גרסאות בהן אזור המדיה של וורדפרס נותר ללא שינוי, תכירו את אזור המדיה החדש של וורדפרס שמציג את כל הקבצים בצורת גריד על כל רוחב המסך, כאשר הקבצים נטענים עם גלילת העמוד ללא ניווט בין עמודים (Infinity Scroll). בנוסף, לחיצה על כל קובץ תפתח אותו בלייטבוקס לסקירה קצרה או עריכה מהירה של מאפייני התמונה. כמו כן, מהיום ניתן לגרור קבצי מדיה ישירות לארכיון המדיה, והקבצים כבר יעלו ישירות.

כמובן שתמיד תוכלו לחזור למצב List הישן והמוכר. הימור שלנו? זה לא יקרה.

אזור מדיה חדש בוורדפרס 4.0


תוספים

חיפוש תוספים באמצעות לוח הבקרה של וורדפרס, תמיד התלווה באין ספור קליקים מיותרים והתקנות סרק של תוספים שלא סיפקו את הסחורה, מעכשיו תוכלו לראות מידע רב יותר על כל תוסף שעולה בתוצאות החיפוש, מה שיאפשר לכם לבחון כל תוסף במהירות: כמה התקינו אותו, עדכון אחרון, כמות מדרגים ועוד.

בנוסף מפתחי תוספים יוכלו להציג תמונת אייקון אישית לכל תוסף שלהם, מה שיכול לעזור משמעותית במיתוג של יוצרי התוספים. תוכלו לקרוא עוד בהרחבה על תכונה זו בפוסט של רמי ישובייב Wp-tricks

plugin-install


קסטומייזר

בגרסה הקודמת הכניסו לאזור הקסטומייז אפשרות להוספת וידג'טים עם תצוגה מקדימה על הדף. בגרסה זו, כבר שיפרו משמעותית את האזור הזה, וכיום זה פשוט עובד בצורה חלקה יותר אודות למספר שיפורים שהכניסו ב UI של הממשק והוספת API למפתחים להתממשקות לאזור זה.


אז מה חדש ב Pojo.me?

אנחנו העלינו היום עדכון לכל ערכות העיצוב שלנו עם מספר התאמות נדרשות לגרסת 4.0. תוכלו להוריד את העדכונים מאזור ההורדות האישי בחשבון שלכם.


והנה הסרטון הרשמי של WordPress לכבוד הגרסה החדשה:

עדכון מהנה!

השארת תגובה