תכירו את וורדפרס 4.3

תגידו שלום לוורדפרס גרסה 4.3 – מהירה יותר, מאובטחת עוד יותר וקלה במיוחד לעיצוב והתאמה אישית. בפוסט הבא תוכלו לקרוא על כל מה שהתחדש בגרסה זו ולהתעדכן בכל מה שחדש אצלינו ב Pojo.me. אבל לפני הכל, קבלו הצצה לוידאו הרשמי של WordPress 4.3:


התאמה אישית יותר

בגרסה 3.4 שיצאה לפני 3 שנים הציגה וורדפרס בפעם הראשונה את אפשרות "התאמה אישית" (Customizer) המאפשרת תצוגה LIVE של האתר תוך התאמות שונות שניתן לעשות תוך כדי תצוגה מקדימה של השינויים. לאחר מספר גרסאות בהן התמקדו בפיתוח אלמנטים אחרים במערכת, חזרו בגרסאות האחרונות להתמקד שוב באזור ההתאמה אישית זה וחלקים נרחבים נכנסו לעבודה באמצעות אזור התאמה אישית, מה שמאפשר שינויים בצורה פשוטה ונעימה יותר למשתמשים.

תפריטים

לאחר שבגרסה 4.2 נכנסו הוידג'טים לניהול באמצעות התאמה אישית, בגרסה זו נכנסה גם מערכת התפריטים לאזור זה. כדי ליצור ולנהל את התפריטים, אתה לא צריך לעבור לדף נפרד מהתאמה אישית, פשוט תוכל לעבור אל לשונית התפריטים ושם להוסיף ולהסיר פריטים בתפריט. תכונה זו נוספה באמצעות מיזוג התוסף Menu Customizer לתוך ליבת המערכת. היתרון המרכזי שמעכשיו תוכלו לראות איך התפריט שלכם נראה על העמוד עוד לפני שתפרסם אותו.

גם אנחנו ב Pojo.me העברנו לאזור ההתאמה אישית את כל החלקים הקשורים לעיצוב התבנית, מה שמאפשר למשתמשים שלנו ליהנות מעריכה ויזואלית יותר און ליין. תוכלו לקרוא בהמשך הפוסט על חידושים נוספים בהתאמה אישית שהוספנו.

menu-customizer

Favicon

במידה ואתם משתמשים באחת מערכת העיצוב שלנו, כדי ליצור סמל אתר לדפדפן (Favicon) הייתם צריכים להוסיף את זה באמצעות ממשק אפשרויות תבנית שאנחנו הוספנו לוורדפרס, אז בגרסה זו הכניסו את התכונה הזו לליבת המערכת, כמובן תחת אזור ההתאמה אישית. סמל האתר יותאם בצורה אוטומטית לדפדפנים או לתצוגה על מכשיר המובייל.

בנוסף בסרגל הניהול העליון (Admin Bar) הועבר הכפתור "התאמה אישית" שהיה בתפריט משנה אל חזית התפריט לשינוי מהיר יותר של עיצוב האתר.

site-icon-customizer

סיסמאות חזקות יותר

בוורדפרס תמיד התמקדו בשיפור אספקטים של אבטחה במערכת. אחת מנקודות החולשה במערכת זו האפשרות לבחור ססמאות קלות למשתמשים, מה שהופך את המערכת לפגיעה בפני ניסיונות פריצה באמצעות בוטים שונים. להלן ארבעת השיפורים המרכזיים שנכנסו למערכת הססמאות של וורדפרס:

better-passwords

גנרטור ססמאות: בגרסאות קודמות המערכת רק הציגה למשתמש כמה חזקה או חלשה הססמה שבחרת, החל מגרסה זו וורדפרס תאפשר לך ליצור בקליק אחד ססמה חזקה יותר באמצעות גנרטור ססמאות מובנה

ססמת ברירת מחדל: כמו רוב סיסמאות המשתמש שנוצר פגיעים לפריצה, וורדפרס 4.3 עצמה תיצור סיסמא מאובטחת למשתמשים כברירת מחדל. יחד עם זאת עדיין משתמשים יוכלו לבחור את הסיסמה שלהם במידת הצורך

משתמש חדש: כברירת מחדל וורדפרס הייתה שולחת למשתמשים חדשים מייל עם הססמה באמצעותה הם יכולים להכנס לאתר, אפשרות זו בוטלה וכעת משתמשים חדשים יקבלו רק קישור אוטומטי להגדרת ססמה חדשה במידת הצורך

ססמה חלשה: אם משתמש עדיין יחליט שלא לבחור בססמה האקראית של המערכת ולבחור ססמה חלשה משלו, המערכת תבקש ממנו אישור מיוחד לססמה חלשה

עורך ויזואלי יותר

ה Markdown מגיע לעורך טקסט הויזואלי של וורדפרס ומעכשיו תהליך הכתיבה יהפוך למהיר יותר באמצעות קיצורי עיצוב מיוחדים. כמו בעורכי קוד אחרים עכשיו גם בוורדפרס תוכלו לכתוב חופשי מבלי להוריד את היד מהמקלדת בשיטת סימון הידועה כ Markdown הממירה טקסט רגיל לקוד HTML המאפשר למשתמשים לכתוב עם תווים מיוחדים שונים ובכך להגדיר את התוכן עם עיצוב HTML מובנה.

לדוגמא, ברגע שתוסיפו כוכבית * בראש משפט, אוטומטית השורה תוגדר כרשימה, במידה ותכתבו # בראש משפט הוא יוגדר אוטומטית כ H1. בקיצור, חיים קלים למי שמשתמש בוורדפרס כמכונת כתיבה אולטמטיבית.

כמו כן הוסיפו שיפור נחמד לקישורים שמופיעים בתוך העורך, מעכשיו תוכלו ללחוץ על הקישור ולראות בטולטיפ קטן ונחמד את הקישור המלא עם כפתור עריכה של הקישור במידת הצורך. אין ספק כי זהו שיפור משמעותי בחוויית הכתיבה בוורדפרס (ותודה לרמי ישובייב על העדכון בעניין).

שינויים נוספים

רספונסיב: בגרסה זו התמקדו בשיפור לוח הבקרה לאין ספור גדלי מסך שונים, והוסיפו תמיכה בעמודה ראשית בטבלת הנתונים של המערכת WP_List_Table כדי לתת גישה טובה יותר למובייל.

תגובות: כברירת מחדל בעמודים חדשים, התגובות יהיו מכובות. השאירו את התגובות לבלוג, בדיוק איפה שהן צריכות להתנהל. בנוסף הגדרה זו תשפיע כל ה CPT חדשים. בקיצור מושלם.

היררכיית תבנית: קובץ singular.php התווסף כתחליף עבור single.php ו-page.php אז אם אתם מפתחי תבניות תוכלו מהיום להשתמש בקובץ אחד עבור כל עמודי הסינגל שלכם. תוכלו לראות בקודקס את ההיררכיה המעודכנת.


מה חדש אצלינו?

Pojo Forms: שוחררה גרסה חדשה לתוסף הטפסים, מעכשיו ניתן לערוך הודעות שגיאה והצלחה מותאמות אישית. פשוט כנסו לעריכה של הטופס > אפשרויות טופס > הודעות > תבחרו במותאם אישית ותוכלו לערוך את ההודעות. בנוסף, שיפרנו מספר באגים שיהפכו את התוסף טפסים למושלם עוד יותר לכל אתר.

ערכות עיצוב: שחררנו גרסאות חדשות לכל ערכות העיצוב עם מספר שיפורים והתאמות, בין שאר השיפורים תמצאו:

  • התאמה מלאה לוורדפרס גרסה 4.3
  • שיפור אזור ההתאמה אישית על ידי הוספה של מספר שדות: שם ותיאור האתר, הגדרת עמוד סטטי ראשי ועמוד פוסטים.
  • עודכן התוסף Revolution Slider לגרסה 5.0.4.1 – שימו לב זו גרסה חדשה עם שינוי מאוד משמעותי, לאחר העדכון יש לעבור על כל הסליידרים הפעילים שלכם ולראות שהכל יושב במקום כמו שצריך!
  • עודכנו קבצי תבנית של WooCommerce עם התאמה מלאה לגרסה 2.4+
  • שיפור הוידג'ט "מוצרים אחרונים" של WooCommerce עם תמיכה בתצוגה של מוצרים לפי סדר מותאם אישית
  • תוקנו מספר באגים והוספנו מספר פילטרים להתממשקות טובה יותר

על מה עוד אנחנו עובדים

בשבוע הקרוב אנחנו עומדים לשחרר ערכת עיצוב חדשה המתאימה לאתרי תדמית המתאפיינת בפריסות אופקיות המאימות במיוחד לאתרי אופנה וסטייל. קבלו טעימה קטנה מהעיצוב:

poza-soon-2

בהזדמנות זו נספר לכם כי אנחנו עובדים על כלי חדש לעריכה פרונטאלית יותר של התכנים בתבניות שלנו, מה שישנה את הדרך בה מעצבים עד היום אתרי וורדפרס, צפו להפתעות 🙂

 

תגובה אחת

  1. מיכל הגב

    החיים דבש…תודה!! אלופים!

השארת תגובה