תכירו את וורדפרס 4.5

תכירו את וורדפרס 4.5

הגירסה החדשה לוורדפרס (Coleman) יצאה לדרך, ואיתה כמה עדכונים חשובים שרצינו לספר לכם עליהם. בנוסף, יש לנו עוד כמה עדכונים על מוצרים ונושאים נוספים. גרסה זו כוללת שיפור UI לממשק הניהול לכתיבת תוכן מהירה יותר, עדכוני גרסה לספריות קוד חיצוניות וכמובן כתיבת קוד מאסיבית לשיפור המערכת.

תמיכה בלוגו

החל מוורדפרס 4.5 אפשר להוסיף לוגו לתבנית דרך ה-Customizer. אצלנו בתבניות של פוג'ו כבר היה את הפיצ'ר הזה גם בגרסאות קודמות של וורדפרס, וכעת שאר משתמשי וורדפרס יוכלו ליהנות ממנו גם בתבניות ברירת המחדל.

עריכת קישורים בזמן כתיבה ועוד קיצורי מקלדת

לחיצות על המקשים Control+K בווינדואוז ו-Command+K במק, שמאפשרות להוסיף קישור מבלי להשתמש בעכבר, נקראות בעגה המקצועית Inline Text Shortcuts. בגרסאות קודמות, שימוש בקיצור זה פתח פופ-אפ שהפריע לתהליך הכתיבה. כעת נפתח פופ-אפ בסגנון שמזכיר Tooltip, ולא מפריע לתהליך הכתיבה. תוכלו לקשר חופשי מבלי להרים ידיים מהמקלדת (למרות שרוב הסיכויים שתצטרכו לעשות קופי פייסט לקישור עצמו בעזרת עכבר).

עוד קיצורי מקלדת שנוספו ב-4.5 שיעזרו לכם לכתוב בצורה קלה יותר:

  • 'Code'
  • **Bold**
  • *italic*

קיצורי הדרך הללו קיימים כיום ברוב העורכי טקסט (Editor) האינטרנטיים ועכשיו גם וורדפרס מיישרת קו.

שיפור האפשרות לערוך תגובות

כל מי שמחזיק אתר שמאפשר תגובות גולשים יודע – תגובות ספאם תמיד מגיעות. בין אם מדובר על תגובות זבל ששולחים בוטים למניהם, או תגובות שכוללות לינקים חיצוניים, טעויות כתיב או בעיות בניסוח. השורה התחתונה היא שתגובות דורשות מודרציה ועריכה.

וורדפרס שולחים למחבר הפוסט מייל על כל תגובה נכנסת, מייל שכולל לינק המוביל לעמוד לאישור התגובה. עד כה עמוד זה לא איפשר לערוך את התגובה בקלות, ובוורדפרס 4.5 נוסף לינק שמאפשר לעשות בדיוק את זה – עריכת התגובה בקליק.

זוהי בשורה מעולה לכל מי שמנהל בלוג, שכן עריכת תגובות לעתים לוקחת זמן רב יותר מכתיבת המאמר. אני לא היחידי שחושב כך. לאחרונה ציין זאת ג'ף צ'נדלר, המייסד של WPtavern, במפגש "שאל אותי כל דבר" שנערך באתר ManageWP.

תצוגה רספונסיבית בקסטומייזר

באזור "התאמה אישית (Customizer) הוסיפו 3 אייקונים שמאפשרים לראות תצוגה מקדימה של האתר בדסקטופ, טאבלט ומובייל. שימושי מאוד.

customizer-responsive

תצוגה אופטימלית של תמונות

בגרסת 4.4 התווספה אופטימיזציה של תמונות, כך שמשתמשים במסכים קטנים יותר מקבלים תמונות בגודל המתאים למסך שלהם. הפיצ'ר הזה משפר את הביצועים והמהירות של אתרי וורדפרס, שכן תמונות קטנות יותר עולות מהר יותר. בגרסה 4.5 התמונות מקבלות עוד שיפור בביצועים, עם הקטנה של עד 50% בגודל התמונה ללא ירידה באיכותה.

כניסת משתמשים בעזרת אימייל

אני כרגע רשום כמשתמש בכ-562 אתרים שונים ברחבי הרשת. מה לעשות? אני חי ברשת. קשה לעקוב אחרי כל שמות המשתמשים השונים, ומה שקורה בדרך כלל זה שאני נדרש לעשות אחזור שם משתמש לפחות פעם ביומיים. כעת, וורדפרס 4.5 מאפשר לראשונה למשתמשים להיכנס לאתר בעזרת האימייל ולאו דווקא עם שם המשתמש.

עדכונים למפתחים

אוקיי, עכשיו אנחנו מגיעים לשינויים שנועדו למפתחים. אם אתם מפתחים, המשיכו לקרוא. אם אתם לא מפתחים, אבל מתחשק לכם לפתח כאב ראש, המשיכו לקרוא.

עדכון סלקטיבי בקסטומייזר

עד כה, כדי להחיל את השינויים שנעשים בקסטומייזר, היה צריך ללחוץ על כפתור "פרסם" ולחכות עד שכל העמוד יטען מחדש. לא עוד! בוורדפרס 4.5 ישנו שינוי שמאפשר ליצור רפרש סלקטיבי בתוך הקסטומייזר. אם השתמשתם עד כה בתצוגה המקדימה של הקסטומייזר אז השינוי הזה יהיה לכם ממש שימושי.

עדכון ספריות Javascript, כולל Backbone ו-Underscore.

בגרסה החדשה עדכנו כמה ספריות חיצוניות. שתי ספריות, Backbone ו-Underscore, ראויות במיוחד לציון, שכן נעשו שם שינויים משמעותיים. כמו כן נעשו עדכונים ל-jQuery ול-jQuery Migrate.

Script Loader

4.5 מאפשר להוסיף קוד JS בעזרת inline scripts בצורה קלה יותר, בעזרת פונקציה שהתווספה: wp_add_inline_script().

אמבד טמפלייטס שאפשר לעשות להם קסטומיזציה

וורדפרס 4.4 כלל את הפיצ'ר החדש של Embed Templates. אם שמים כתובת של אתר וורדפרס זה יציג באדיטור ובאתר עצמו אמבד של העמוד אליו מקשרים. לפני 4.4 אותו פיצ'ר היה קיים ליוטיוב, כך שמספיק ששמת URL של יוטיוב והפוסט הציג את הסרטון עצמו.

כעת הוסיפו פונקציונליות נוספת לאמבד, כפי שמציין רמי ישובייב מ WP-Tricks. בעל האתר יכול לשלוט איך אתרים אחרים "יאמבדו" את האתר שלו. אם מה שיוטמע יהיה תמונה, תמונה ותוכן, רק הURL וכו'.

נוסף עמוד Term Edit

בעבר, העמוד wp-admin/edit-tags.php היה אחראי על רשימת ה-Terms וכן על עריכת ה-Terms. כעת הוסיפו עמוד חדש שיהיה אחראי על הרשימה, שנקרא wp-admin/term.php. השינוי הופך את תהליך העבודה עם תגיות דומה יותר לעבודה עם פוסטים, שלהם יש עמוד wp-admin/edit.php לעריכה, ועמוד נפרד wp-admin/post.php לרשימת הפוסטים. השינוי הזה משפיע על הדרך בה קוראים לפונקציות מסויימות ורושמים סקריפטים מסויימים.

מה חדש אצלינו?

שחררנו היום גרסה חדשה לכל ערכות העיצוב עם מספר שיפורים ועדכונים וכמובן גם התאמה מלאה לגרסת 4.5 של וורדפרס. בין שאר הדברים:

  • הוספנו אפשרות לפריסה של 100% רוחב גם לפוסטים ולשאר ה CPT במערכת
  • הוספנו תמיכה בעוד 4 פונטים לשפה הערבית באמצעות Google Fonts בין השאר: Droid Arabic Kufi, Droid Arabic Naskh, Noto Kufi Arabic, Noto Naskh Arabic.
  • עדכון גרסה 4.6 של Font Awesome (נוספו 23 אייקונים חדשים)
  • עדכון גרסה 5.2.4.1 לתוסף Revolution Slider

אתם מוזמנים לעדכן (לא לפני שעשיתם גיבוי).

קבלו הצצה לדבר הבא

אנחנו כבר הרבה זמן מספרים לכם שאנחנו עובדים על הדבר הגדול הבא, אז הנה זה קורה. בימים אלו אנחנו עושים את הפינישים האחרונים לקראת שחרור גרסת אלפא של Elementor – פייג' בילדר חדש שעובד 100% על הפרונטאנד של האתר עם גמישות מדהימה שלא הכרתם. קבלו טעימה קטנה.

7 תגובות

  1. שחר הגב

    אני מממליץ בכל מקום על התבניות שלכם אבל
    לא הצלחתי לשלב ביעילות אנגלית ועברית באתר אחד. יש לכם הצעה ?

  2. איציק עגם הגב

    נראה מבטיח,
    שתי שאלות,
    1- המערכת הזו תהיה זמינה לכול התבניות?
    2- מתי זה יהיה זמין?

  3. איציק עגם הגב

    מעולה אריאל,
    כל הכבוד לכם!

  4. ירון הגב

    איך אתם ממליצים לבצע שידרוג לתבניות העדכניות שלכם ששיחררתם. קודם תוספים ואחכ תבנית ובסוף שידרוג וורדפרס 4.5 . מה הסדר המומלץ שלכם?

    לגבי הפייג בילדר שלכם שתשחררו בקרוב . אני מעוניין שגם בפוסטים אוכל להשתמש בבילדר . אם יהיה אפשרי להתקינו בתבניות שלכם כבילדר לפוסטים ?

    • Ariel Klikstein הגב

      עדיף לפני הכל לשדרג את המערכת ל 4.5 ולאחר מכן תוספים ותבנית. אבל זה לא באמת כ"כ משנה.

      לגבי הפייג בילדר, הוא יעבוד על כל CPT במערכת. וגם בפוסטים כמובן. יהיה במערכת אפשרות להגדיר היכן בדיוק להפעיל אותו.

השארת תגובה