הכירו את וורדפרס 4.6

בפוסט הזה נעדכן אתכם אודות 2 עדכונים חשובים: סקירה של החידושים בגרסת וורדפרס 4.6, והשקת ספריית הטמפלטים החינמית של אלמנטור.

הלילה שוחררה גירסת 4.6 של וורדפרס. הגירסה נקראת Pepper על שמו של נגן הג'אז פפר אדמס. גירסה זו כוללת מספר שיפורים בממשק הניהול התורמים לחוויית משתמש טובה יותר. להלן השינויים העיקריים:

הרבה יותר קל וכיפי להתקין ולעדכן תוספים

streamlined-updates
ניהול תוספים ללא הפרעות | תמונה: wordpress.org

כולנו מכירים את המסך המעייף שמציג את תהליך ההתקנה, העדכון או המחיקה של תוספים. במסך זה מוצגים לנו שלבי התהליך אשר בסופו אנו נדרשים לנווט חזרה אל ממשק התוספים. ובכן, לא עוד.

ממשק Shiny Updates v2 מציג חוויית התקנה פשוטה וחלקה המתרחשת מאחורי הקלעים (בעזרת AJAX). פעולת ההתקנה לא מפריעה לתהליך העבודה של המשתמש.

גישה זו משרתת שני עקרונות ליבה של וורדפרס: עיצוב שמתאים לכולם ושמירה על פשטות. המשתמש לא באמת זקוק למידע טכני פנימי אודות פרטי תהליך ההתקנה. הודות ל-Shiny Updates התהליך נהיה פשוט יותר ואף אינו כרוך עוד בטעינת דף מיותר.

מנגנון חיפוש התוספים זכה אף הוא לשדרוג משמעותי: הן חיפוש בתוספים המותקנים והן חיפוש במאגר התוספים להתקנה, מתבצע כעת בעזרת AJAX. כלומר, תוצאות החיפוש מתעדכנות באופן מיידי בעת ההקלדה – מה שמפשט באופן דרמטי את תהליך העבודה.

פונט מערכת לממשקי הניהול

native-fonts
להתראות Open-Sans | תמונה: wordpress.org

בגירסת 3.8 (בסוף 2013) הוסב הפונט של ממשק הניהול לOpen Sans, אולם בעקבות השינויים בתנאי הרקע והטכנולוגיה, הפונט יהיה מעתה גופן ברירת המחדל של ממשק המערכת, בהתאם למערכת ההפעלה של המשתמש.

משמעות השינוי מבחינת המשתמש: זמני טעינה משופרים (בפרט בזמן עבודה אופליין), הסרה של תלות בצד שלישי ותחושה יותר טבעית למערכת המשתמש.

שיפור מסך הייבוא

import_screen

ממשק הייבוא של וורדפרס עבר מתיחת פנים. במסגרת השיפור שופרה הנגישות. כמו כן יותר קל להתקין ולהפעיל מייבא.

שיפור עורך התוכן

content-recovery inline-link-checker

בעת עריכת תוכן פוסט או עמוד, נשמרת העבודה שלכם לזיכרון הדפדפן באופן אוטומטי מדי מספר שניות. כך נמנע מצב של איבוד השינויים שבצעתם בעקבות סגירת חלון בלתי צפויה.

בנוסף, הוכנס מנגנון לזיהוי קישורים שבורים בתוכן. הזיהוי נעשה תוך כדי כתיבת התוכן, ללא צורך בשמירת הפוסט.

שינויים נוספים

שני שינויים נוספים הם שיפור מנגנון התרגומים וההתאמה הבינלאומית והרחבת התמיכה באמוג'י לתמיכה בכל האמוג'י החדשים בUnicode 9.0.

שינויים למפתחים

חיווי משאבים / איתות משאבים / זיהוי משאבים מקדים??

התחבטות סוערת נרשמה השבוע בחוג מתרגמי וורדפרס בישראל בנוגע לבחירת המינוח העברי ההולם לתכונה הנקראת Resource Hints.

בפועל, התפקיד של מאפיין חדש זה שנכנס לאחרונה לתקן של HTML, הוא לספק לדפדפן מידע מקדים אודות משאבים הנטענים משרת מרוחק, לטעון מראש משאבים מרוחקים, לבצע חיפושי DNS, או להתחיל בהתחברות ברקע. שימוש נכון בתכונה זו יכול לתרום לשיפור זמני הטעינה של דפים.

מעתה, מאפשרת וורדפרס למפתחים להגדיר נתונים אלה בעזרת הפילטר wp_resource_hints. למידע נוסף

שינויים פנימיים ל-HTTP API

ה-API של וורדפרס ל-HTTP (הפונקציה wp_remote_request ומשפחתה) עבר שינוי פנימי גדול. במקום להשתמש בספריה ספציפית של וורדפרס, נעשה עכשיו שימוש בספרייה עצמאית בקוד פתוח. השינוי לא אמור להיות מורגש מבחינת המפתחים, אם כי נוספה פונקציונליות חדשה וכן תכונות חדשות יבואו לידי ביטוי ב-APIים עתידיים של וורדפרס.


תבניות Pojo תואמות וורדפרס 4.6

היום שוחרר עדכון גרסה לכל התבניות שלנו עם תאימות מלאה לגרסת 4.6 של וורדפרס. כמו כן תוקנו מספר באגים בפייג' בילדר, אז אתם מוזמנים לעשות גיבוי ולעדכן את התבניות לגרסה החדשה.

הכירו את LIBRARY – ספריית העיצובים המרהיבה של אלמנטור

לפני פחות משלושה חודשים שחררנו את אלמנטור, מתוך שאיפה לספק את חוויית העיצוב האולטימטיבית למשתמשי וורדפרס. התגובות הנלהבות מהקהילה לא משאירות מקום לספק, אלמנטור הוא הפייג' בילדר שכולם חיכו לו.

כשניסינו לחשוב איך אפשר לקחת את אלמנטור לשלב הבא, חשבנו על השינוי שישפר בצורה המשמעותית ביותר את תהליך העבודה שלכם – בוני האתרים, המעצבים ויוצרי התוכן. מתוך המקום הזה נולד הרעיון של Library.

Library היא ספריית עיצובים שמלווה את המשתמש לאורך כל הדרך. הספרייה כוללת שני חלקים:

עיצובים מוכנים – קולקציה מרהיבה ומתעדכנת של עיצובים יפהפיים ומושקעים שצוות המעצבים שלנו הפיק עבורכם. יותר מ-20 עיצובים במגוון סגנונות כבר מחכים לכם. קליק אחד, ויש לכם דף מעוצב שאתם יכולים בקלות להמשיך לערוך ולהתאים, לפי טעמכם האישי.

העיצובים שלי – כאן תוכלו לנהל את אוסף העיצובים האישי שלכם. בעזרת ספריית העיצובים, תוכלו להשתמש בהם שוב באותו אתר ואף לייצא אותם לשימוש חוזר באתר אחר לגמרי.

Library הוא התוספת שאלמנטור היה צריך כדי לאפשר לכם לעצב לא רק דפים, אלא אתרים שלמים, בקלות וביעילות שלא הכרתם בעבר ולקצר משמעותית את כל תהליך בניית האתר.

אז למה אתם מחכים? שדרגו עכשיו לגירסה החדשה של אלמנטור, ה-Library מחכה לכם בפנים, לגמרי בחינם.

6 תגובות

  1. מיה הגב

    תודה רבה על העדכון. גאה להיות לקוחה שלכם ולהשתמש בבילדר הנהדר שלכם.

  2. ראובן הגב

    היי, יש לי תבנית אטלנטה ואני תוהה מה עדיף לי מבחינת בנייה בבילדר…

    האם עדיף הבילדר המקורי של התבנית או עדיף האלמנטור?

    שואל גם מבחינת הקוד הנוצר שלא יכביד על מהירות הטעינה…

    • Ariel הגב

      אם אתה חושב לטווח ארוך אז אלמנטור יתן לך את המענה הטוב ביותר. כמובן שכל תוסף בסופו של דבר מוסיף למערכת עוד קוד וקבצים, אבל זה לא משהו כבד ומשמעותי במיוחד, תוספי קאשינג יכולים לסגור את הפינה.

  3. Yosef הגב

    שידרתי, אני עם תבנית של ריבר, וזה שיבש לי לחלוטין את כל הבילדר, לא מצליח לערוך דפים / פוסטים

  4. חוזה לאור הגב

    השינוי אכן מורגש בין הגרסאות!

  5. KUTII2003 הגב

    בערכת נושא SCOOP רק בדף הית כל סרגל התפריטים נעלם כולל הלוגו מישהו יודע אך להחזיר ?

השארת תגובה