תכירו את וורדפרס 4.4

תגידו היי לוורדפרס 4.4 – קליפורד. בגרסה זו התמקדו בוורדפרס בשחרור תבנית ברירת מחדל חדשה ושיפור משמעותי של המערכת ברמת הטקסונומיות, תגובות, ו REST API. בפוסט הבא תוכלו לקרוא על כל מה שהתחדש בגרסה זו ולהתעדכן בכל מה שחדש אצלינו ב Pojo.me. אבל לפני הכל, קבלו הצצה לוידאו הרשמי של WordPress 4.4:

Twenty Sixteen

כמו בכל חמשת השנים האחרונות, גם בשנה זו שחררו בוורדפרס תבנית ברירת מחדל חדשה בשם Twenty Sixteen בה שמו דגש כרגיל על עיצוב מינימליסטי בדגש על כתיבת קוד בצורה נכונה שעוזרת למפתחים להכיר טוב יותר את התכונות החדשות שמתווספות מידי גרסה.

מקור: wordpress.org
מקור: wordpress.org

תמונות רספונסיביות

כברירת מחדל כל תמונה חדשה שעולה למדיה בוורדפרס שלכם נחתכת בנוסף לתמונה המקורית גם למספר גדלים נוספים: ממוזערת, בינונית וגדולה. נניח והתמונה הגדולה שלכם היא בגודל של 1200/800 פיקסל, לא בהכרח שתרצו להשתמש בגודל תמונה הזה במצב מובייל. בדיוק בשביל זה הכניסו בוורדפרס תמיכה טובה בתמונות רספונסיביות, שבמצב מובייל הגודל תמונה יהיה בהתאם למסך של הגולש, מה שיחסוך משמעותית בטעינה של האתר במובייל ובתעבורה של האחסון.

מקור: wordpress.org
מקור: wordpress.org

עוד oEmbed

זה כבר נהפך למשהו קבוע. כל גרסה חדשה מוסיפים תמיכה בהטמעה של עוד שירותים ואפשרויות בעורך הויזואלי של המערכת. אך בגרסה זו הוסיפו שיפור משמעותי של הטמעת פוסט של וורדפרס ישירות בעורך. שאר השירותים שנוספו הם: Cloudup, Reddit Comments, ReverbNation, Speaker Deck, VideoPress.

REST API

כבר למעלה משנתיים שעובדים בוורדפרס על פיתוח API מלא להתממשקות עם המערכת על ידי צד שלישי. בחצי שנה האחרונה הפיתוח נכנס לקצב מואץ במיוחד ובגרסה זו הכניסו חלקים משמעותיים מהתוסף REST API לתוך המנוע של המערכת. מה שמאפשר לפתח אפליקציות רשת ומובייל על וורדפרס בצורה טובה יותר. תכונה זו מאוד משמעותית למערכת ולפי התחזיות זה מה שיוביל אותה אל השלב הבא שלה כמערכת המובילה בעולם לפיתוח אתרי אינטרנט.

Taxonomy Term Meta

אפשר לומר שזהו החידוש המשמעותי ביותר למפתחים שהתווסף לוורדפרס בשנים האחרונות. כבר כמה גרסאות שמידי פעם מוסיפים תכונה חדשה הקשורה לטקסונומיות, אבל בגרסה זו הטמיעו את העדכון באופן סופי. אם עד היום היה ניתן להוסיף פרטי מידע (metadata) נוספים רק לפוסטים, תגובות או משתמשים, מעכשיו ניתן להוסיף פרטי מידע נוספים גם לטקסונומיות. זאת אומרת שאם אתם רוצים להוסיף לטקסונומי גם תמונה או עוד שדה של מידע, מגרסה זו ניתן לעשות את זה באמצעות כמה שורות קוד, ניתן לקרוא על כך עוד בפוסט של ג'סטין טדלוק.

מה חדש אצלינו?

שחררנו היום גרסה חדשה לכל ערכות העיצוב עם מספר שיפורים ועדכונים וכמובן גם התאמה מלאה לגרסת 4.4 של וורדפרס. שימו לב, במידה ואתם משדרגים לוורדפרס 4.4 חובה לעדכן את התבנית לגרסה האחרונה ששוחררה היום.

4 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    תודה על המידע, אני אשמח לדעת מהם השיפורים והעדכונים חדשים בתבנית אטלנטה.

  2. משה הגב

    במה מתבטאת החובה (ולמה) לשדרג את התבנית אם עובדים בגרסה 4.4 והלאה?
    תודה =)

    • Ariel Klikstein הגב

      אנחנו מוציאים עדכון גרסה לכל התבניות שלנו בכל פעם שיוצאת גרסה חדשה של וורדפרס. וכן, זה חובה לשדרג זה חשוב בגלל תיקוני באגים וגם בגלל עדכוני אבטחה.

השארת תגובה